Pregled bibliografske jedinice broj: 599216
Samoprocjena učenika i nastavnika nasilja među vršnjacima
Samoprocjena učenika i nastavnika nasilja među vršnjacima, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 599216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena učenika i nastavnika nasilja među vršnjacima
(The students’ and teachers' self-assessment of bullying)
Autori
Bolić, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
19.10
Godina
2012
Stranica
67
Mentor
Prof.dr.sc. Jasminka Zloković
Ključne riječi
nasilje među vršnjacima; oblici nasilja među vršnjacima; karakteristike žrtava/nasilnika; reagiranje nastavnika; reagiranje učenika
(peer violence; forms of peer violence; victims’/perpetrators’ characteristics teachers’ reactions; students’ reactions)
Sažetak
Nasilje među vršnjacima svakim danom postaje sve češća tema svakodnevnih razgovora, novinskih članaka te Internetskih portala. Nasilje u školama postoji oduvijek no intenzivno se o ovoj vrsti nasilja počelo pisati i istraživati prije nekoliko desetljeća. Reakcije na ovaj oblik nasilja razlikuju se s obzirom na situacije u kojima se nalazimo, a nerijetko takve reakcije i izostaju. Ovaj oblik nasilja ostavlja trajne posljedice na žrtve nasilja, poput usamljenosti, depresivnosti, tuge, uplašenosti, nesigurnosti i slično. Postotak školske djece koja su žrtve nasilja u školama u Australiji iznosi 17%, u Engleskoj 19%, Japanu 15%, Norveškoj 14%. Španjolskoj 17%, SAD-u 16%, a 71% profesora i nastavnika ne obazire se i ne poduzima ništa ukoliko ugleda situacije nasilja među vršnjacima i zastrašivanja u školi. Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba, 2003. godine, provela je istraživanje o školskom nasilju među djecom u 25 osnovnih škola u 13 gradova Republike Hrvatske među učenicima između 4. i 8. razreda. Prema dobivenim rezultatima, 27% djece svakodnevno ili gotovo svakodnevno doživljava neke oblike nasilja u školi (verbalnog i tjelesnog), a 16% djece gotovo se svakodnevno ponaša nasilno prema drugoj djeci, pri čemu 8% djece istovremeno i čini i doživljava nasilje. (Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba). Istraživanje za potrebe pisanja ovoga rada, provedeno je u tri osnovne škole na području Grada Rijeke (Osnovna škola Kantrida, Osnovna škola Kozala, Osnovna škola Turnić), na uzorku od 125 učenika šestih (N=52 ; 41, 6%) i sedmih (N=73 ; 58.4%) razreda, a u istraživanje je bilo uključeno i 32 predmetna nastavnika. Rezultati pokazuju da su mišljenja učenika ponešto izmijenjena u odnosu na prethodna istraživanja prema kojima nastavnici, u najvećoj mjeri ne reagiraju kada uoče situacije nasilja među vršnjacima. Dobivenim rezultatima prikazano je da nastavnici, prema mišljenju većine učenika, njih 72 (57, 6%), reagiraju kada uoče situacije nasilja među vršnjacima, no treba uzeti u obzir i ostalih 22 (17, 6%) učenika koji smatraju da njihovi nastavnici ne reagiraju kada uoče nasilje među vršnjacima, kao i 31 (24, 8%) učenika koji nisu sigurni reagiraju li njihovi nastavnici ili ne kada uoče nasilje među vršnjacima budući da mišljenja upravo ovih učenika ukazuju na postojanje problema nereagiranja nastavnika na nasilje među vršnjacima. S obzirom na uzorak, rezultate istraživanja ne možemo generalizirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Peer violence becomes popular theme of everyday conversations, newspaper articles, and websites. Violence is present in schools from the very beginning, but a piece of research and writings appeared intensively during the last few decades. Reactions to this kind of violence depend on the various situations, and reactions are often absent. This kind of violence leaves serious consequences on the victims, including loneliness, depression, sadness, fearfulness, insecurity, and similar. Percentage of the school-age children, who are victims of the peer violence, in Australia is 17%, in England 19%, Japan 15%, Norway 14%, Spain 17%, USA 16%, and 71% of professors and teachers do not pay attention and do not react to peer violence and deterrence in schools. Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba conducted a research about violence in schools among children in 25 elementary schools in 13 Croatian cities among 4th to 8th grade students, in 2003. The results have shown that 27% of children are victims of some form of violence (physical and verbal) in school, daily, or almost daily, and 16% of children are bullying other children daily, whereby 8% of children are perpetrators and victims in the same time (Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba). The research, for the purpose of writing this thesis, was conducted with a sample of 125 students, thereof 52 (41, 6%) sixth-grade students, and 73 (58.4%) seventh-grade students, and 32 teachers in three elementary schools (Osnovna škola Kantirda, Osnovna škola Kozala, Osnovna škola Turnić) in Rijeka. The results have shown positive students’ perceptions on teachers’ reactions to peer violence in comparison with previous pieces of research according to which teachers do not react on peer violence. The results have shown that 72 (57, 6%) teachers react to peer violence, according to students’ opinion, but the next 22 (17, 6%) students, who think their teachers do not react to peer violence, and 31 (24, 8%) students who are not sure if their teachers react or not to peer violence, should be taken into consideration. Students who think their teachers do not react, or those who are not sure if their teachers react, are the ones who emphasize the problem of that teachers who do not react to peer violence. Considering the number of examinees, we cannot generalize.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka