Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 598946

Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu


Kukuljan, Damir; Bernečić, Dean; Orović, Josip
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 26 (2012), 1; 215-226 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 598946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu
(The LNG Reliquefaction Plant – Operating principle and justifiability of its installation on board ships)

Autori
Kukuljan, Damir ; Bernečić, Dean ; Orović, Josip

Izvornik
Pomorstvo : scientific journal of maritime research (1332-0718) 26 (2012), 1; 215-226

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
uređaj za ukapljivanje ; prirodni ukapljeni plin ; dvotaktni sporookretni motori ; parne turbine
(Reliquefaction plant ; liquefied natural gas (LNG) ; two-stroke slow-speed marine diesel engines ; steam turbines)

Sažetak
Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat. U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje. Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
112-1121722-1712 - ENERGETSKI SUSTAVI BRODA, ALTERNATIVNA GORIVA I SMANJENJE EMISIJA ŠTETNIH TVARI

Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dean Bernečić (autor)

Avatar Url Josip Orović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kukuljan, Damir; Bernečić, Dean; Orović, Josip
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 26 (2012), 1; 215-226 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Kukuljan, D., Bernečić, D. & Orović, J. (2012) Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu. Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 26 (1), 215-226.
@article{article, author = {Kukuljan, Damir and Berne\v{c}i\'{c}, Dean and Orovi\'{c}, Josip}, year = {2012}, pages = {215-226}, keywords = {ure\djaj za ukapljivanje, prirodni ukapljeni plin, dvotaktni sporookretni motori, parne turbine}, journal = {Pomorstvo : scientific journal of maritime research}, volume = {26}, number = {1}, issn = {1332-0718}, title = {Opravdanost ugradnje i princip rada ure\djaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu}, keyword = {ure\djaj za ukapljivanje, prirodni ukapljeni plin, dvotaktni sporookretni motori, parne turbine} }
@article{article, author = {Kukuljan, Damir and Berne\v{c}i\'{c}, Dean and Orovi\'{c}, Josip}, year = {2012}, pages = {215-226}, keywords = {Reliquefaction plant, liquefied natural gas (LNG), two-stroke slow-speed marine diesel engines, steam turbines}, journal = {Pomorstvo : scientific journal of maritime research}, volume = {26}, number = {1}, issn = {1332-0718}, title = {The LNG Reliquefaction Plant – Operating principle and justifiability of its installation on board ships}, keyword = {Reliquefaction plant, liquefied natural gas (LNG), two-stroke slow-speed marine diesel engines, steam turbines} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ASFA: Aquatic Science and Fisheries Abstracts
  • Geobase
  • INSPEC
  • Transportation Research Information Services - TRIS
  • BMT - British Maritime Technology Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font