Pregled bibliografske jedinice broj: 598946
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 26 (2012), 1; 215-226 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 598946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu
(The LNG Reliquefaction Plant – Operating principle and justifiability of its installation on board ships)
Autori
Kukuljan, Damir ; Bernečić, Dean ; Orović, Josip
Izvornik
Pomorstvo : scientific journal of maritime research (1332-0718) 26
(2012), 1;
215-226
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
uređaj za ukapljivanje ; prirodni ukapljeni plin ; dvotaktni sporookretni motori ; parne turbine
(Reliquefaction plant ; liquefied natural gas (LNG) ; two-stroke slow-speed marine diesel engines ; steam turbines)
Sažetak
Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat. U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje. Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
112-1121722-1712 - ENERGETSKI SUSTAVI BRODA, ALTERNATIVNA GORIVA I SMANJENJE EMISIJA ŠTETNIH TVARI
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ASFA: Aquatic Science and Fisheries Abstracts
- Geobase
- INSPEC
- Transportation Research Information Services - TRIS
- BMT - British Maritime Technology Abstracts