Pregled bibliografske jedinice broj: 598632
Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva
Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 598632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva
(Application of visual and audiovisual media in Science and Society)
Autori
Žarković, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
18.06
Godina
2012
Stranica
87
Mentor
Borić, Edita
Neposredni voditelj
Škugor, Alma
Ključne riječi
mediji; knjiga - dječji roman; igrani film; animirani film; plakat; nastavni plan i program; nastavni predmet priroda i društvo
(: media; books - children's novel; film; animation; posters; curriculum; subject; Science and Society)
Sažetak
U svoje istraživanje krenula sam od pretpostavke da postoji mnogo tema u nastavnom planu i programu kroz koje se mogu provući djeci zanimljivi mediji, te da bi na taj način učenicima nastava i učenje bilo zanimljivije, uspješnije, životnije, a i znanje bi im bilo dugotrajnije. Cilj ovoga istraživanja je analizom sadržaja proučiti nastavni plan i program i pojedine medije (knjiga (dječji roman), igrani film, animirani film, plakat) koje možemo uvrstiti u obradu nastavnih tema zadanim nastavnim planom i programom. Analizirala sam mogućnost uključivanja određenih medija u nastavu prirode i društva, tj. analizirala sam medije i nastavni plan i program te njihovu povezanost. Ukupno sam analizirala tri dječja romana, četiri animirana filma, od kojeg su dva kratkometražna i dva dugometražna, zatim tri igrana filma te tri plakata. Slučajnim odabirom dječjeg romana (Čudnovate zgode šegrta Hlapića, Duh u močvari, Priča o galebu i o mačku koji ga je naučio letjeti), igranog filma (Vlak u snijegu, Družba Pere Kvržice, Duh u močvari), animiranog filma (Ivica i Marica, Pepeljuga, Potraga za Nemom, Sammy na putu oko svijeta) te plakata (Piramida prehrane za djecu, Sigurno i vješto u prometu, Svako dijete treba obitelj) došla sam do zaključka da sam dosta nastavnih tema uspjela povezati sa navedenim medijima, ali ipak nešto više nastavnih tema pronašla sam za 1. i 2. razred, a nešto manje za 3. i 4. razred, ali to ne znači da ne postoje i mediji koji obrađuju više tematiku 3. i 4. razreda što svaki učitelj u svom radu može pravilnim izborom prilagoditi. Mediji su prisutni svugdje oko nas, a mi ih samo trebamo pametno iskoristiti. Ovim istraživanjem dokazala sam da se može i na drugačiji način učiti. Učenicima sama nastava postaje zanimljivija, aktivnije sudjeluju u njoj i na taj način zavole određeni nastavni predmet. Ključne riječi:
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek