Pregled bibliografske jedinice broj: 598417
Akademska postignuća učenika i zadovoljstvo grupnim radom u nastavi biologije
Akademska postignuća učenika i zadovoljstvo grupnim radom u nastavi biologije, 2006., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 598417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademska postignuća učenika i zadovoljstvo grupnim radom u nastavi biologije
(Academic student achievement and satisfaction with group work in biology)
Autori
Lukša, Žaklin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
19.07
Godina
2006
Stranica
124
Mentor
Vladimir, Jurić ; Bezić, Nada
Ključne riječi
oblici nastave; suradničko učenje; grupni rad; timski rad; kooperativno učenje; kompetencije.
(teaching types; group work; team work; cooperative learning; student's competence.)
Sažetak
Istraživanje je empirijsko i metodološki se zasniva na provedbi pedagoškog eksperimenta te prikupljanju podataka iz neposrednog odgojno obrazovnog rada. Provedeno je na hotimičnom uzorku od 227 učenika 2. razreda Gimnazije u Čakovcu, od čega je 134 bilo u kontrolnoj skupini (frontalni rad) i 93 u eksperimentalnoj skupini (grupni rad). Od instrumenata su korištene Ravenove progresivne matrice, anketa za profesore biologije, anketa za učenike, test za inicijalno ispitivanje predznanja, dva testa za finalno ispitivanje usvojenosti znanja. Istraživanje je pokazalo da nema statistički značajne razlike u prosječnim ocjenama učenika koji su koristili grupni i frontalni rad, ali postoji statistički značajna razlika u kvaliteti znanja u korist eksperimentalne skupine. Prema dobivenim rezultatima grupni rad pogoduje učenicima najvećih sposobnosti dok kod najslabijih učenika nema statistički značajne razlike. Utvrđena je i pozitivna korelacija između pozitivnih stavova učenika prema grupnom radu i njihovog boljeg uspjeha što pokazuje da grupni može rezultirati višom razinom kompetencija i zadovoljstvom učenika u odnosu na zadovoljstvo i kompetencije stečene frontalnim radom. Većina anketiranih nastavnika vrlo je visoko ocijenila svoje kompetencije za provođenje grupnog rada u nastavi. Nastavnici u većini smatraju da učenici grupnim radom stječu dovoljno znanja i da je ono kvalitetno. Unatoč tome, nastavnici nisu previše skloni upotrebi grupnog rada u nastavi biologije. I učenici procjenjuju da se grupni rad primjenjuje rijetko ili povremeno u nastavi biologije. Unatoč iskazanom zadovoljstvu grupnim radom, učenici preferiraju oblike nastave u kojima glavnu riječ imaju nastavnici dok se oni svode na pasivne promatrače ili se, eventualno, uključuju u rasprave. Za uopćavanje ovih zaključaka trebalo bi provesti daljnja istraživanja na većem uzorku, a zanimljivo bi bilo pratiti i trajnost stečenog znanja kroz longitudinalno istraživanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split