Pregled bibliografske jedinice broj: 598383
Može li emocionalna inteligencija biti zaštitni faktor u prevenciji nasilja među vršnjacima?
Može li emocionalna inteligencija biti zaštitni faktor u prevenciji nasilja među vršnjacima?, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 598383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li emocionalna inteligencija biti zaštitni faktor u prevenciji nasilja među vršnjacima?
(Can Emotional Intelligence be a Protective Factor in preventing Peer Violence?)
Autori
Krulić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
34
Mentor
Ručević, Silvija
Neposredni voditelj
Velki, Tena
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; vršnjačko nasilje; demografske varijable
(emotional intelligence; peer violence; demographic variables)
Sažetak
Vršnjačko nasilje predstavlja ozbiljan društveni problem koji zaokuplja pažnju mnogih stručnjaka. Istraživanja koja se bave ovim problemom nastoje otkriti faktore koji pridonose pojavi nasilja ali i faktore koji mogu smanjiti njegovu učestalosti poput emocionalne inteligencije (EI). Cilj ovog rada je ispitati povezanost emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja. U tu svrhu su na uzorku od 158 učenika Osnovne škole Višnjevac primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – oblik za nastavnike (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Predviđeno je postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja. Također, predviđeno je da će emocionalna inteligencija, u odnosu na demografske varijable, biti najbolji prediktor javljanja nasilnog ponašanja među djecom. Obje hipoteze su djelomično potvrđene. Emocionalna inteligencija mjerena pomoću ATTEI negativno je povezana sa stupnjem počinjenog nasilja procijenjenim i od strane učenika i od strane nastavnika no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Nadalje, dobivena je pozitivna povezanost emocionalne inteligencije mjerene pomoću ERIK i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika. Rezultati na navedenom upitniku ne koreliraju s procjenama nastavnika o stupnju počinjenog nasilja. Emocionalna inteligencija pokazala se najboljim prediktorom stupnja doživljenog i počinjenog nasilja mjerenih pomoću UNDŠ, dok se varijabla spol pokazala najboljim prediktorom stupnja počinjenog nasilja procijenjenog od strane nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek