Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 598046

Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije


Rajić, Višnja
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 235-248 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 598046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije
(Self-actualization, Optimal Experience and reform Pedagogy)

Autori
Rajić, Višnja

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153 (2012), 2; 235-248

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
vrhunska iskustva; zanesenost; proksimalan razvoj; reformska pedagogija; progresivna pedagogija
(peek experiences; flow; proximal development; reform pedagogy; progresive pedagogy)

Sažetak
Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotksy (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzia, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rajić, Višnja
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 235-248 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Rajić, V. (2012) Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije. Napredak (Zagreb), 153 (2), 235-248.
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2012}, pages = {235-248}, keywords = {vrhunska iskustva, zanesenost, proksimalan razvoj, reformska pedagogija, progresivna pedagogija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije}, keyword = {vrhunska iskustva, zanesenost, proksimalan razvoj, reformska pedagogija, progresivna pedagogija} }
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2012}, pages = {235-248}, keywords = {peek experiences, flow, proximal development, reform pedagogy, progresive pedagogy}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {Self-actualization, Optimal Experience and reform Pedagogy}, keyword = {peek experiences, flow, proximal development, reform pedagogy, progresive pedagogy} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Abstracts in Anthropology





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font