Pregled bibliografske jedinice broj: 598046
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 235-248 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 598046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije
(Self-actualization, Optimal Experience and reform Pedagogy)
Autori
Rajić, Višnja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153
(2012), 2;
235-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
vrhunska iskustva; zanesenost; proksimalan razvoj; reformska pedagogija; progresivna pedagogija
(peek experiences; flow; proximal development; reform pedagogy; progresive pedagogy)
Sažetak
Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotksy (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzia, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Abstracts in Anthropology