Pregled bibliografske jedinice broj: 598008
Samostalno odabiranje edukativnih tema u shizofrenih odn. shizofrenih bolesnika
Samostalno odabiranje edukativnih tema u shizofrenih odn. shizofrenih bolesnika // 1.hrvatski kongres socijalne psihijatrije:psihijatrija u zajednici/sažeci / Ivezić-Štrkalj, Slađana (ur.).
Split: Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2004. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 598008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samostalno odabiranje edukativnih tema u shizofrenih odn. shizofrenih bolesnika
(Independenty assortment of educational thema in schizophrenic i.e. schizoaffective patients)
Autori
Pavlović, Eduard ; Zwingl, Ana ; Jurčević, Mira ; Smokvina, Bojana ; Fabijanić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
1.hrvatski kongres socijalne psihijatrije:psihijatrija u zajednici/sažeci
/ Ivezić-Štrkalj, Slađana - Split : Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2004, 25-25
Skup
1.hrvatski kongres socijalne psihijatrije:psihijatrija u zajednici
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2004. - 25.09.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukativna terapija; tema; shizofrenija; shizoafektivni poremećaj; dnevna bolnica
(educational therapy; thema; schizophrenia; schizoaffective disorder.daily hospital)
Sažetak
Cilj : Uvid u naslov i «težinu» tema koje su samostalno odabrali shizofreni odn. shizoafektivni bolesnici u sklopu edukativne terapije unutar programa Dnevne bolnice za psihoze u razdoblju studeni 2003.- ožujak 2004. Uzorak : N=20 (m-11, ž-9) ; dijagnoze( paranoidna shizofrenija/F 20.0/-8:m-5, ž-3 ; shizoafektivni poremećaj/F 25/-12:m-6, ž-6) ; sociodemografske karakteristike (dob-35+/-5 ; bračno stanje: neoženjeni-19, rastavljeni-1 ; obrazovanje: OŠ-2, SSS-13, VŠ/VSS-5 ; zaposlenost: nezaposleni-18, zaposleni-1, socijalna pomoć-1 ; mjesto rođenja: Rijeka /riječko područje-16, ostala područja-4). Metode : Bolesnici su prosljeđeni nakon neposrednog odjelnog tretmana na Psihijatrijskoj klinici Rijeka ; dijagnoze su postavljene sa strane odjelnih psihijatara prema MKB-10 ; klasifikacija naslova teme i «težinu « iste su odredili i ocijenili grupni terapeuti Dnevne bolnice za psihoze: I-pozitivna/poticajna, II-negativna/sputavajuća, III-neutralna) ; rezultati su prikazani u apsolutnim i relativnim brojevima uz korištenje deskriptivne analize. Rezultati: U razdoblju studeni 2003 - ožujak 2004. u edukativnoj terapiji bilo je zastupljeno 12, sa strane pacijenata samostalno odabranih, tema: I (pozitivnih/poticajnih)-6 ( smijeh, darivanje, čestitanje, izjavljivanje ljubavi, «lov», sreća), II (negativnih/sputavajućih)-2 (mržnja, šutnja), III(neutralnih)-3 (novac, realno-nerealno, samoobrana, meditacija). Zaključak: Ova analiza ukazuje na veću prisutnost pozitivnih/poticajnih, samostalno odabranih, edukativnih tema u skupini shizofrenih odn. shizoafektivnih bolesnika (50%), nešto manju prisutnost neutralnih tema (25%) te osjetno manju prisutnost negativnih/sputavajućih tema (17%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
Napomena
Sažetak se nalazi na CD:SAZECI-PRVI HRVATSKI KONGRES SOCIJALNE PSIHIJATRIJE.doc (Samo za čitanje)