Pregled bibliografske jedinice broj: 597898
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 597898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao
model posebnog rehabilitacijskog programa u
Republici Hrvatskoj
(Guided reading program with inmates as a model of
special rehabilitation program in Croatia)
Autori
Bagarić, Željka ; Mikšaj-Todorović, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 113-114
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup ERF-a Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vođeno čitanje ; posebni rehabilitacijski program ; zatvorenici
(guided reading ; special rehabilitation program ; inmates)
Sažetak
Različita istraživanja koja obuhvaćaju počinitelje kaznenih djela, pokazala su da postoji čvrsta povezanost između niskog stupnja pismenosti i određenih tipova kriminaliteta (IALS 1995&2001). Brojni inovativni rehabilitacijski programi na temu “edukacija kroz kulturu, umjetnost i čitanje” zagovaraju put za izgradnju prihvatljivijih životnih stilova (Hartley, Turvey, 2009 ; Morgan, Kett, 2003 ; Hakemulder, 2000 ; Rubin, 1973 ; Burt, 1972) te da izabrani književni tekstovi imaju terapeutsko djelovanje na smanjenje napetosti, poticanje emocionalnog izražaja i razvijanja osobnosti (Hicks, 2006 ; Rudež, 2004 ; Barath, 1996 ; Rubin, 1978 ; Ayalon, 1995.). Od 1990. godine naovamo, terapija čitanjem se koristila u pomagačkim djelatnostima s klijentima/pacijentima svih uzrasta i kultura (Pardeck & Pardeck, 1998), a dobrobit se pripisuje interakciji osobnosti čitatelja i literature, bilo uz pomoć tzv. self-help priručnika ili u okvirima programa za vođeno, odnosno, grupno čitanje i diskusiju (Mar, Djikic, Oatley, 2008 ; Van Peer, Maat, 1996). Meutim, brojne su studije i autori koji navedene programe vođenog čitanja smatraju „korekcijskim šarlatanstvom“ (Kramer, 2009 ; Latessa et al., 2002 ; Cullen 2000 ; Gendreau 2000 ; Sherman, 1988 ; Šuvak, 1977). Tome pogoduje činjenica da većina provedenih programa i eksperimentalnih studija o čitanju nije znanstveno evaluirana. U Hrvatskoj je kreiran i po prvi puta se provodi program vođenog čitanja sa zatvorenicima, kao posebni rehabilitacijski program u zatvorskom sustavu. Sastavni dio programa čini evaluacija, u čiju svrhu su konstruirani odgovarajući instrumenti. Kontrolna i eksperimentalna skupina zatvorenika uspoređena je u prvoj i završnoj točci mjerenja, a rezultati evaluacije ce biti prezentirani. Uz navedeni model programa vođenog čitanja sa zatvorenicima, postavljen je i model međuinstitucionalne suradnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb