Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 597898

Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj


Bagarić, Željka; Mikšaj-Todorović, Ljiljana
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 597898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj
(Guided reading program with inmates as a model of special rehabilitation program in Croatia)

Autori
Bagarić, Željka ; Mikšaj-Todorović, Ljiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 113-114

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
8. međunarodni znanstveni skup ERF-a Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vođeno čitanje ; posebni rehabilitacijski program ; zatvorenici
(guided reading ; special rehabilitation program ; inmates)

Sažetak
Različita istraživanja koja obuhvaćaju počinitelje kaznenih djela, pokazala su da postoji čvrsta povezanost između niskog stupnja pismenosti i određenih tipova kriminaliteta (IALS 1995&2001). Brojni inovativni rehabilitacijski programi na temu “edukacija kroz kulturu, umjetnost i čitanje” zagovaraju put za izgradnju prihvatljivijih životnih stilova (Hartley, Turvey, 2009 ; Morgan, Kett, 2003 ; Hakemulder, 2000 ; Rubin, 1973 ; Burt, 1972) te da izabrani književni tekstovi imaju terapeutsko djelovanje na smanjenje napetosti, poticanje emocionalnog izražaja i razvijanja osobnosti (Hicks, 2006 ; Rudež, 2004 ; Barath, 1996 ; Rubin, 1978 ; Ayalon, 1995.). Od 1990. godine naovamo, terapija čitanjem se koristila u pomagačkim djelatnostima s klijentima/pacijentima svih uzrasta i kultura (Pardeck & Pardeck, 1998), a dobrobit se pripisuje interakciji osobnosti čitatelja i literature, bilo uz pomoć tzv. self-help priručnika ili u okvirima programa za vođeno, odnosno, grupno čitanje i diskusiju (Mar, Djikic, Oatley, 2008 ; Van Peer, Maat, 1996). Meutim, brojne su studije i autori koji navedene programe vođenog čitanja smatraju „korekcijskim šarlatanstvom“ (Kramer, 2009 ; Latessa et al., 2002 ; Cullen 2000 ; Gendreau 2000 ; Sherman, 1988 ; Šuvak, 1977). Tome pogoduje činjenica da većina provedenih programa i eksperimentalnih studija o čitanju nije znanstveno evaluirana. U Hrvatskoj je kreiran i po prvi puta se provodi program vođenog čitanja sa zatvorenicima, kao posebni rehabilitacijski program u zatvorskom sustavu. Sastavni dio programa čini evaluacija, u čiju svrhu su konstruirani odgovarajući instrumenti. Kontrolna i eksperimentalna skupina zatvorenika uspoređena je u prvoj i završnoj točci mjerenja, a rezultati evaluacije ce biti prezentirani. Uz navedeni model programa vođenog čitanja sa zatvorenicima, postavljen je i model međuinstitucionalne suradnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Bagarić, Željka; Mikšaj-Todorović, Ljiljana
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bagarić, Ž. & Mikšaj-Todorović, L. (2012) Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj. U: Milković, M., Doležal, D., Hržica Gordana & Stošić, J. (ur.)Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima.
@article{article, author = {Bagari\'{c}, \v{Z}eljka and Mik\v{s}aj-Todorovi\'{c}, Ljiljana}, year = {2012}, pages = {113-114}, keywords = {vo\djeno \v{c}itanje, posebni rehabilitacijski program, zatvorenici}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Program vo\djenog \v{c}itanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj}, keyword = {vo\djeno \v{c}itanje, posebni rehabilitacijski program, zatvorenici}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bagari\'{c}, \v{Z}eljka and Mik\v{s}aj-Todorovi\'{c}, Ljiljana}, year = {2012}, pages = {113-114}, keywords = {guided reading, special rehabilitation program, inmates}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Guided reading program with inmates as a model of special rehabilitation program in Croatia}, keyword = {guided reading, special rehabilitation program, inmates}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font