Pregled bibliografske jedinice broj: 597817
Karakteristike mlađih dobnih skupina kao potencijalnih korisnika usluga cjeloživotnog učenja
Karakteristike mlađih dobnih skupina kao potencijalnih korisnika usluga cjeloživotnog učenja, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 597817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike mlađih dobnih skupina kao potencijalnih korisnika usluga cjeloživotnog učenja
(Characteristics of juvenile groups as potential lifelong learning service beneficiaries)
Autori
Ivanković, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
10.10
Godina
2012
Stranica
126
Mentor
Horvat, Jasna
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; mladi ; zapošljivost ; Veleučilište
(lifelong learning ; young people ; employamility ; University of applied sciences)
Sažetak
Uloga znanja, samoučenja i ljudskog čimbenika u društvu sve je veća. U današnje vrijeme znanstveno-tehničko-tehnološke-informatičke revolucije kada fond znanja vrtoglavo raste, a mnoge stare spoznaje brzo zastarijevaju, neodrživo je smatrati da se obrazovanje zaustavlja izlaskom iz srednje škole ili fakulteta. Obrazovanje se prolongira na čitav život pojedinca. Ipak, obrazovni sustav i rezultati obrazovanja u najširem smislu determinirat će značajnim dijelom naš budući ekonomski i društveni razvitak. Stoga, ne treba staviti znak jednakosti između obrazovanja kao djelatnosti i institucionaliziranog obrazovnog sustava. Obrazovanje je pojam za cjelokupnu djelatnost u svim njezinim brojnim pojavnim oblicima: od samoučenja, osnovnih i srednjih škola, elektronskih i pisanih medija do diplomskog, poslijediplomskog i doktorskog studija. Stvaranje dinamičkog sustava obrazovanja sposobnog da prati brze društvene, znanstvene i tehnološke promjene koji će biti u funkciji stjecanja znanja i vještina mladih, zahtijeva se da čitav sustav gradi na dva temeljna načela: 1. usvajanjem cjeloživotnog učenja i 2. povezivanjem obrazovanja i rada. Hrvatsko društvo prolazi kroz proces tranzicije u društvo utemeljeno na znanju. Kao rezultat tog procesa javlja se novi pristup u obrazovanju i učenju – cjeloživotno učenje, koje u fokus stavlja pojedinca i njegove sposobnosti, a definira se kao aktivnost učenja tijekom života s ciljem unapređivanja znanja, vještina i sposobnosti unutar osobne, građanske i poslovne perspektive (Maravić, 2003.). Cjeloživotno učenje se percipira kao dio šire vizije u obrazovanju svakog pojedinca, a obrazovanje kao proces učenja „od kolijevke do groba“ (Memorandum o cjeloživotnom učenju, 2000.). Taj proces se manifestira kroz sve oblike učenja (formalno, neformalno i informalno). Znanja i navike učenja koje se stječu u najranijoj mladosti, u pravilu uvjetuju motiviranost i rezultate učenja pojedinaca u kasnijoj životnoj dobi. Usvajanje već spomenutog koncepta omogućuje ostvarivanje ciljeva ekonomske prirode kao što su: podizanje konkurentnosti, trajne zapošljivosti, mobilnosti. Važnu ulogu u osnaživanju učenja i korištenju naučenih vještina imaju visokoobrazovne institucije koje se moraju uključiti u trendove razvoja ovog koncepta. Magistarski rad na temu „Karakteristike mlađih dobnih skupina kao potencijalnih korisnika usluga cjeloživotnog učenja“ predstavlja svojevrsni istraživački izazov. Naime, na istraživačkoj sceni u Republici Hrvatskoj trenutno postoji tek nekoliko recentnih studija koje istražuju stajališta mladih spram učenja. U studijama poput Što mladi misle o obrazovanju? (Baranović, 2002.) koja je publicirana u sklopu velikog empirijskog istraživanja pod simboličnim nazivom Mladi uoči trećeg milenija i Socijalna i ekonomska slika studentskog života u Hrvatskoj: Nacionalno izvješće istraživanja EUROSTUDENT za Hrvatsku (Institut za razvoj obrazovanja, 2011.), istražuju se osobine mladih i njihov odnos prema obrazovanju, socijalni i ekonomski status te ranije obrazovne karijere kao i buduće obrazovne aspiracije. Iako se u spomenutim istraživanjima došlo do značajnih spoznaja o mladima i njihovom obrazovanju, ne postoji sustavno istraživanje koje je usmjereno na koncept cjeloživotnog učenja. Stoga, ispitivanje stajališta mlađih dobnih skupina o cjeloživotnom učenju je glavni cilj ovog rada koji će doprinijeti boljem razumijevanju njihovih obrazovnih potreba, kao i povećanju vlastite konkurentske sposobnosti pojedinca na tržištu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek