Pregled bibliografske jedinice broj: 597705
Programi vođenog čitanja u tretmanu počinitelja kaznenih djela
Programi vođenog čitanja u tretmanu počinitelja kaznenih djela // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 110-110 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 597705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programi vođenog čitanja u tretmanu počinitelja
kaznenih djela
(Guided reading programs in treatment of
perpetrators of criminal offenses)
Autori
Bagarić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 110-110
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tretman ; biblioterapeutska metoda ; zatvorenici
(treatment ; bibliotherapeutic method ; inmates)
Sažetak
U Europi se u posljednjih nekoliko desetljeca događa smjena koncepata na istraživackoj i socijalnopolitickoj razini (Šucur, 2004). Kroz razvoj opce tolerancije prema individualnim razlikama i potrebama, omogucava se širenje spoznaja, obogacivanje iskustava i razvoj vlastite covjecnosti. Socijalna inkluzija podupire pojedinca u njegovim htijenjima da se osjeti dijelom zajednice ; pruža mu ciljanu podršku u naporima pri ostvarivanju njegovih punih potencijala. Na taj nacin se štite ljudska i građanska prava te omogucuje svakoj osobi donošenje odluka o vlastitom životu i puno preuzimanje odgovornosti za nj. Pozitivni rezultati u odgoju pojedinca, podignucu na višu razinu njegove osjecajnosti, ali i osnaženju njegove osobnosti te stvaralackih sposobnosti, zabilježeni su u konkretnim primjerima biblioterapeutske metode u kontroliranim uvjetima (Hicks, 2006 ; Rudež, 2004 ; Hakemulder, 2000 ; Barath, Sabljak, Matul, 1999). Propituje se suodnos covjeka i književnosti. Međutim, evidentna je potreba daljnjih istraživanja, kao i primjena navedene metode za potencijalne nove recipijente, o cemu ce u izlaganjima biti rijeci. U posljednjh 50 godina, zatvorske knjižnice se pojavljuju kao laboratoriji za primjenu književnog teksta u terapeutske svrhe. Pregledom literature pronalazi se određeni broj biblioterapeutskih programa koji se provode u zatvorima, (u SAD: Burt, 1972 ; Rubin, 1978 ; Jarjoura, Krumholz, 1998 ; Sweeney, 2010 ; u Europi:Stephenson, 2010 ; Hartley, Turvey, 2007) no zbog nedostatne evaluacije, stajališta znanstvenika o ucinkovitosti provedenih programa se ne podudaraju (Cullen, 2000 ; Sherman, 1998 ; Suvak, 1977). U nekim sredinama, unatoc prihvacenom pro-socijalnom modelu, zatvorska administracija ne dopušta provođenje slicnih programa vođenog citanja sa zatvorenicima. U Republici Hrvatskoj, upravo je pripremljen program vođenog citanja sa zatvorenicima, koji ce se provoditi i evaluirati u jednoj kaznionici, o cemu ce se diskutirati na simpoziju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Željka Bagarić
(autor)