Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 597434

Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena


Mateša, Barbara
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 597434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena
(The influence of visual and metacognitive scaffolds on the illusion of linearity in area and volume problems)

Autori
Mateša, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.10

Godina
2012

Stranica
37

Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina

Ključne riječi
iluzija linearnosti; zadaci volumena; zadaci površine
(illusion of linearity; volume problems; area problems)

Sažetak
Iluzija linearnosti je sklonost mišljenju da su određene veličine linearno ili proporcionalno povezane čak i kad relacije nisu takve, odnosno kad bi primjena linearnog modela u rješavanju zadataka bila neopravdana. U ovom istraživanju ispitivali smo utjecaj prezentacije uvodnog zadatka s ponuđenom vizualnom , metakognitivnom pomoći, ili kombinacijom obiju, na uspješnost rješavana matematičkih zadataka volumena i površine. U istraživanju je sudjelovalo 122 studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Za potrebe ovog rada konstruirana je lista sa zadacima koja se sastojala od 13 zadataka, od čega su tri bila linearna, pet zadataka su bili zadaci površine, a pet zadataka su bili zadaci volumena. Zadatke su rješavale četiri skupine ispitanika, koje su se međusobno razlikovale po uputi, te je u ispitivanju postojala skupina koja je imala vizualnu pomoć (u vidu crteža), skupina koja je imala metakognitivnu pomoć (u smislu tekstualnog pojašnjenja), skupina koja je imala obje vrste pomoći te kontrolna skupina. Rezultati pokazuju da su ispitanici iz sve tri skupine koje su dobile pomoć u uvodnom zadatku bili uspješniji od ispitanika iz kontrolne skupine. Razlika u uspješnosti rješavanja zadataka površine i zadataka volumena nije bila statistički značajna jedino u kontrolnoj skupini. U ostalim skupinama uspješnost u rješavanju zadataka površine bila je veća od uspješnosti u rješavanju zadataka volumena, pri čemu u skupini koja je imala i vizualnu i metakognitivnu pomoć postoji najveća razlika u uspješnosti rješavanja tih zadataka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mateša, Barbara
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Mateša, B. (2012) 'Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mate\v{s}a, Barbara}, year = {2012}, pages = {37}, keywords = {iluzija linearnosti, zadaci volumena, zadaci povr\v{s}ine}, title = {Utjecaj vizualne i metakognitivne pomo\'{c}i na ja\v{c}inu izra\v{z}enosti iluzije linearnosti u zadacima povr\v{s}ine i volumena}, keyword = {iluzija linearnosti, zadaci volumena, zadaci povr\v{s}ine}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mate\v{s}a, Barbara}, year = {2012}, pages = {37}, keywords = {illusion of linearity, volume problems, area problems}, title = {The influence of visual and metacognitive scaffolds on the illusion of linearity in area and volume problems}, keyword = {illusion of linearity, volume problems, area problems}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font