Pregled bibliografske jedinice broj: 597434
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 597434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena
(The influence of visual and metacognitive scaffolds on the illusion of linearity in area and volume problems)
Autori
Mateša, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.10
Godina
2012
Stranica
37
Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina
Ključne riječi
iluzija linearnosti; zadaci volumena; zadaci površine
(illusion of linearity; volume problems; area problems)
Sažetak
Iluzija linearnosti je sklonost mišljenju da su određene veličine linearno ili proporcionalno povezane čak i kad relacije nisu takve, odnosno kad bi primjena linearnog modela u rješavanju zadataka bila neopravdana. U ovom istraživanju ispitivali smo utjecaj prezentacije uvodnog zadatka s ponuđenom vizualnom , metakognitivnom pomoći, ili kombinacijom obiju, na uspješnost rješavana matematičkih zadataka volumena i površine. U istraživanju je sudjelovalo 122 studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Za potrebe ovog rada konstruirana je lista sa zadacima koja se sastojala od 13 zadataka, od čega su tri bila linearna, pet zadataka su bili zadaci površine, a pet zadataka su bili zadaci volumena. Zadatke su rješavale četiri skupine ispitanika, koje su se međusobno razlikovale po uputi, te je u ispitivanju postojala skupina koja je imala vizualnu pomoć (u vidu crteža), skupina koja je imala metakognitivnu pomoć (u smislu tekstualnog pojašnjenja), skupina koja je imala obje vrste pomoći te kontrolna skupina. Rezultati pokazuju da su ispitanici iz sve tri skupine koje su dobile pomoć u uvodnom zadatku bili uspješniji od ispitanika iz kontrolne skupine. Razlika u uspješnosti rješavanja zadataka površine i zadataka volumena nije bila statistički značajna jedino u kontrolnoj skupini. U ostalim skupinama uspješnost u rješavanju zadataka površine bila je veća od uspješnosti u rješavanju zadataka volumena, pri čemu u skupini koja je imala i vizualnu i metakognitivnu pomoć postoji najveća razlika u uspješnosti rješavanja tih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nina Pavlin-Bernardić
(mentor)