Pregled bibliografske jedinice broj: 597352
Samoprocjena kvalitete života djece s motoričkim teškoćama u predškolskoj dobi
Samoprocjena kvalitete života djece s motoričkim teškoćama u predškolskoj dobi // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 284-285 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 597352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena kvalitete života djece s motoričkim teškoćama u predškolskoj dobi
(Self-assessment of quality of life of children with motor disabilities in preschool age)
Autori
Pinjatela, Renata ; Sinanović, Hana ; Jandroković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 284-285
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvaliteta života; samoprocjena; predškolska dob
(quality of life; self-assessment; preschool age)
Sažetak
Pojam kvalitete života koristi se u različitim kontekstima te predstavlja višedimenzionalni, holistički konstrukt koji se može promatrati i kao dinamički proces promjenjiv tijekom vremena i ishod koji se može procjenjivati u različitim vremenskim točkama. Prema definiciji Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)proizlazi iz poznate i široke definicije zdravlja, a podrazumijeva ne samo odsustvo bolesti i invalidnosti već i stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja. Kvaliteta života osoba s teškoćama je problematika kojom se bave različita istraživanja posljednjih godina, no ona se uglavnom odnose na odrasle osobe s različitim poteškoćama ili, ako se provode s djecom, obično kvalitetu života djeteta procjenjuju odrasli. Iako u inozemstvu postoje istraživanja koja se odnose na kvalitetu života djece, u Hrvatskoj ne postoje sustavna znanstvena istraživanja koji se bave ovom problematikom kod djece s poteškoćama u razvoju. Jedan od razloga je nepostojanje standardiziranih mjernih instrumenata za samoprocjenu kvalitete života djece. U tu svrhu na hrvatski jezik preveden je standardizirani mjerni instrument kvalitete života djece predškolske dobi - “Personal Wellbeing Index – Pre-School (PWI-PS) (English) 3rd Edition” autora Cummins, R.A. i Lau, A.L.D. (2005). U radu će biti prikazani rezultati pilot istraživanja na uzorku djece s motoričkim poremećajima predškolske dobi u integriranim vrtićkim odjeljenjima na području Zagrebačke, Koprivničko - križevačke, Bjelovarsko – bilogorske te Krapinsko – zagorske županije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(autor)