Pregled bibliografske jedinice broj: 597351
Profiliranje publike u propovijedi (analiza govora svećenika mladima)
Profiliranje publike u propovijedi (analiza govora svećenika mladima) // Diacovensia : teološki prilozi, 2 (2012), 32; 187-200 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 597351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profiliranje publike u propovijedi (analiza govora svećenika mladima)
(Assesing the audience in sermon (Analysis of priest speeches for young audience))
Autori
Kišiček, Gabrijela
Izvornik
Diacovensia : teološki prilozi (1330-2655) 2
(2012), 32;
187-200
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
retorika; propovijed; profiliranje publike; figurativnost; govorna izvedba.
(rhetoric; sermon; assessing the audience; figures of speech; delivering the speech)
Sažetak
Brojni retorički priručnici ističu važnost profiliranja publike u javnomu govoru. Kaže se da nema loše publike već samo govora koji je neprilagođen određenoj publici i govornikov je zadatak pronaći retorička sredstva kojima će doprijeti do svojih slušača. O publici ovisi ne samo izbor teme ili središnje misli već i izbor riječi, figura, primjera i ilustracija. U uvodnomu dijelu rada iznose se načini profiliranja te elementi publike kojima je potrebno posvetiti pozornost u pripremi govora. U istraživačkom dijelu analizira se govor 10 svećenika koji se u svojim propovijedima obraćaju mladima (na Susretu hrvatske katoličke mladeži, na Planinarskom križnom putu za mlade, studentske kapelane...). Naime, jedan od izazova Crkve u 21. stoljeću jest privući mlade vjernike, zadržati ih na misi i navesti da pozorno prate propovijedi pri čemu je uloga propovjednika vrlo važna. U radu se analizirao sadržaj propovijedi, osobito figurativnost te govorna izvedba. Rezultati su se zatim usporedili s propovjednicima koji nisu usko profilirali publiku i pokazalo se da su razlike velike. Propovijedi namijenjene mladima bile su figurativnije, osobnije i ekspresivnije, a izvedba je bila ležernija i spontanija. U radu se daje pregled retoričkih elemenata koji svećenicima pomažu da se približe mlađoj publici, da zadrže njihovu pozornost i ostvare pozitivne povratne reakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski