Pregled bibliografske jedinice broj: 596960
Rad u kombiniranim razrednim odjelima
Rad u kombiniranim razrednim odjelima // 5.međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima / Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 415-426
CROSBI ID: 596960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad u kombiniranim razrednim odjelima
(Work in combined grade classrooms)
Autori
Šuvar, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
5.međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima
Urednik/ci
Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
415-426
ISBN
978-953-7210-41-0
Ključne riječi
kombinirani odjeli učenik, učitelj, razredno ozračje, nastavni sat
(open classroom, student, teacher, classroom environment, class)
Sažetak
Sažetak: O kombiniranim razrednim odjelima, odgojno-obrazovnom procesu u složenim uvjetima organizacije rada, vrlo se malo govori. Unatoč ustaljenom mišljenju kako su ovi odjeli „nužno zlo“, treba istaknuti kako odgojno- obrazovni proces koji se u njima odvija u sebi nosi mnoštvo specifičnosti. One se odnose na organizaciju rada, dinamičnosti kao i učiteljevu ulogu u dobrom osmišljavanju i provođenju odgojno-obrazovnog procesa. U ovom radu poseban će se naglasak staviti na uloge i kompetencije učitelja u organizaciji rada, racionalizaciji vremena kroz posebne oblike posrednog i neposrednog rada s učenicima u uvjetima kad je jedan učitelj suočen s odgojno- obrazovnim procesom u dvorazrednoj, trorazrednoj i četverorazrednoj kombinaciji. Stavovi i težnje učitelja u radu, pažnja koju posvećuju odnosu s učenicima u izgradnji pozitivnog razrednog ozračja svakodnevno pridonose suradničkom odnosu učitelj - učenik i sveukupnoj kvaliteti odvijanja rada u kompleksnim uvjetima kombinacije. Ovim se radom kroz kompetencije učitelja, organizaciju rada u stvaranju pozitivnog razrednog ozračja željelo približiti rad u kombiniranim odjelima na tragu partnerskih odnosa u kojima je učenik važan čimbenik. Nastojalo se pokazati kako su upravo kombinirani odjeli alternativa razredno- predmetnom satnom sustavu obrazovanja. Otvoren razred u kojem učenik „uči kako učiti“ rezultat je strategije rada koju svaki učitelj radeći u kombinaciji samostalno izgrađuje u okvirima zadanih kurikulumskih ciljeva i sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija