Pregled bibliografske jedinice broj: 596917
Kognitivni prediktori učinka u zadacima simultanog djelovanja na različitim razinama uvježbanosti
Kognitivni prediktori učinka u zadacima simultanog djelovanja na različitim razinama uvježbanosti // Druga godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; IX. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Manenica, Ilija (ur.).
Zadar: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1994. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 596917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni prediktori učinka u zadacima simultanog djelovanja na različitim razinama uvježbanosti
(Cognitive predictors of performance in time-sharing tasks with different levels of practice)
Autori
Maslić Seršić, Darja ; Šverko, Branimir ; Jerneić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Druga godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; IX. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova
/ Manenica, Ilija - Zadar : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 1994
Skup
IX. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.1994. - 28.05.1994
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Simultano djelovanje; uvježbanost; brzina obrade informacija
(Time-sharing; practice; information processing speed)
Sažetak
U našim dosadašnjim istraživanjima utvrđeno je da perceptivna brzina i numerička sposobnost značajno koreliraju s učinkom u zadacima simultanog djelovanja za razliku od mjera sposobnosti rezoniranja. Ovi nalazi upućuju na pretpostavku da interindividualne razlike u brzini obrade informacija igraju ključnu ulogu i u postizanju razine učinka u zadacima simultanog djelovanja. Cilj ovog istraživanja bio je podrobnije ispitati ulogu kognitivnih sposobnosti u simultanom obavljanju perceptivno-motornih zadataka mjerenjem učinka na visokim stupnjevima uvježbanosti. Ispitanici (N=59) su obavljali sedam kompjuteriziranih zadataka izbornog reagiranja i slijeđenja. Uvjete simultanog djelovanja predstavljali su složeni zadaci u kojima je ispitanik trebao istovremeno obavljati dva zadatka izbornog reagiranja ili slijeđenja. Ukupno je bilo 6 ovakvih složenih zadataka izbornog reagiranja, te 8 složenih zadataka slijeđenja. Učinak je određivan u toku 10 sukcesivnih dana uvježbavanja, što je obuhvaćalo 30 pokušaja obavljanja svakog zadatka. Prethodno su primijenjena 22 testa kognitivnih sposobnosti tipa papir-olovka, većinom odabranih iz French, Ekstrom and Price's baterije testova, a obuhvaćali su 11 faktora kognitivnih sposobnosti. Prikupljeni podaci obrađeni su serijom korelacijskih analiza u kojima su primarni kognitivni faktori tretirani kao prediktorske varijable, dok su učinci u jednostavnim i simultanim uvjetima na različitim razinama uvježbanosti shvaćeni kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost perceptivne brzine i numeričkih sposobnosti s učinkom u simultanom obavljanju zadataka izbornog reagiranja, dok za zadatke slijeđenja među ispitivanim sposobnostima nisu utvrđeni kognitivni prediktori učinka. Ovaj podatak upućuje na eventualno različite sposobnosti uključene u simultano obavljanje zadataka s konzistentnim mapiranjem (zadaci izbornog reagiranja) i nekonzistentnim mapiranjem odgovora (zadaci slijeđenja). Analizirane su promjene u učinku u funkciji vježbe, a nije utvrđena promjena u strukturi kognitivnih prediktora učinka na ispitivanim razinama uvježbanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb