Pregled bibliografske jedinice broj: 596812
PROGRAM PREVENCIJE OVISNOSTI „IMAM STAV“ – PROCJENA POTREBA DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
PROGRAM PREVENCIJE OVISNOSTI „IMAM STAV“ – PROCJENA POTREBA DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima - Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 312-312 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 596812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROGRAM PREVENCIJE OVISNOSTI „IMAM STAV“ – PROCJENA POTREBA DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
(DRUG ABUSE PREVENTION PROGRAM „UNPLUGGED“ – NEEDS ASSESSMENT OF ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN)
Autori
Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Ricijaš, Neven ; Lotar Rihtarić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima - Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 312-312
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8.međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAM ; PREVENCIJA OVISNOSTI ; DJECA I MLADI ; PROCJENA POTREBA
(EVIDENCE-BASED PROGRAM ; SUBSTANCE ABUSE PREVENTION ; CHILDREN AND YOUTH ; NEEDS ASSESSMENT)
Sažetak
„Imam stav“ je znanstveno je utemeljeni program prevencije zlouporabe sredstava ovisnosti koji se niz godina implementira u europskim zemljama, a od 2010. godine uspješno se primjenjuje u osnovnim školama RH. Tijekom 2009. i 2010. program je preveden i adaptiran za provedbu u hrvatskim školama te proveden u skladu s principima uspješne implementacije preventivnih programa. Cilj ovog postera je prikazati rezultate procjene potreba koja je poslužila kao početna točka evaluacije, a njome su se utvrdile potrebe populacije za preventivnim intervencijama u području zlouporabe sredstava ovisnosti. U svrhu tog cilja, ispitali smo u kojoj mjeri su učenici u svojem životu koristili cigarete, alkohol te neke druge lakše i teže droge, procjenjuju li da će u budućnosti (za godinu dana) konzumirati neka od tih sredstava ovisnosti, kakve imaju stavove o ilegalnim tvarima, što misle bi li im roditelji dopustili konzumiranje alkohola ili cigareta, te kakvom općenito procjenjuju svoju razinu nekih ključnih socijalnih vještina važnih za njihovu dob. Posebno smo istražili postoje li razlike u ovim područjima s obzirom na spol djece te opći procijenjen socio- ekonomski status škole. U istraživanju koje je provedeno krajem 2009. godine sudjelovalo je N=743 učenika šestih razreda iz 11 škola Grada Zagreba i Zagrebačke županije (52, 2% dječaka i 47, 8% djevojčica), pri čemu je 20, 4% škola procijenjeno s niskim socio-ekonomskim statusom, a 79, 4% sa srednjim. U radu su, uz metode deskriptivne statistike, za testiranje razlika korišteni Mann- Whitneyev test, te složena i multivarijatna analiza varijance. Rezultati pokazuju kako je efekt spola značajan u području konzumiranja alkohola i cigareta (tijekom cijelog života) na način da su ih dječaci više puta koristili, pri čemu su na isti način značajni efekti socio- ekonomskog statusa, u prilog nižeg statusa. U području stavova prema ilegalnim tvarima, ne postoje razlike između djece, a djevojčice se kompetentnijima procjenjuju samo u vještinama koje imaju emocionalnu komponentu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Martina Lotar Rihtarić
(autor)
Valentina Kranželić
(autor)
Martina Ferić
(autor)
Neven Ricijaš
(autor)