Pregled bibliografske jedinice broj: 596785
Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe
Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Printera Grupa, 2012. str. 95-95 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 596785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe
(Evaluation of the course Peer Support for Students with Disabilities – what we have learned so far)
Autori
Kiš-Glavaš, Lelia ; Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Printera Grupa, 2012, 95-95
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8 međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
studenti s invaliditetom; vršnjačka potpora; evaluacija kolegija
(students with disabilities; peer support; evaluation of the course)
Sažetak
Sveučilišni predmet Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom (VPSSI) osmišljen je i izveden u obliku pilot-izvedbe u okviru TEMPUS EduQuality projekta na Sveučilištu u Zagrebu. Predmet VPSSI jedna je od mjera izjednačavanja mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja u RH. Kolegij je zamišljen i provodi se u dva dijela: pripremna radionica (15P+30V) i pružanje vršnjačke potpore studentima s invaliditetom. Individualni plan kreira se za svaki par studenata koji čine student - asistent, kao pružatelj vršnjačke potpore, i student s invaliditetom, kao korisnik vršnjačke potpore. Educirani i senzibilizirani studenti - asistenti, pružajući osnove vršnjačke potpore, kreiraju takve uvijete za studente s invaliditetom kojima se može prevladati čitav niz prepreka koje organizacijski i objektivno egzistiraju u akademskom okruženju. Cilj ovog rada je prikazati rezultate evaluacije procesa i učinka predmeta VPSSI u akademskoj godini 2011./2012. Evaluacija je obuhvaćala: (1) dobivanje vrijednih podataka o relevantnosti sadržaja te načinima i kvaliteti izvođenja predmeta kako bi se donijele odluke o njegovom unapređenju, i (2) dobivanje informacija o postignutim ishodima učenja te drugih dobiti za studente - asistente nakon položenog predmeta. Iz razloga malog broja studenata koji su u pilot-izvedbi upisali predmet te dobivanja detaljnijih i obuhvatnih podataka o samom procesu (Tashakkori, Teddlie, 2010) za evaluaciju predmeta korištene su kvalitativne metode prikupljanja i obrade podataka. Metode prikupljanja podataka jesu: skala procjene, anketa za studente s pitanjima otvorenog tipa te fokus grupe. Sudionici istraživanja bili su studenti - asistenti, studenti s invaliditetom i izvoditelji predmeta. Rezultati provedene evaluacije govore u prilog korisnosti i uspješnosti kolegija u području senzibiliziranosti za studente s invaliditetom, osposobljenosti za pružanje vršnjačke potpore, spremnosti i sigurnosti u zagovaranju prava studenata s invaliditetom, snalaženja i promišljanja etičkih pitanja u odnosu vršnjačke potpore u akademskom i širem socijalnom okruženju i drugo. Zaključak istraživanja je usmjeren na potvrđivanje korisnosti ovakvog načina osiguravanja izjednačenih mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Profili:
Valentina Kranželić
(autor)
Martina Ferić
(autor)
Natalija Lisak Šegota
(autor)
Lelia Kiš-Glavaš
(autor)