Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 596526

Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika


Erdeljac, Vlasta; Franc, Vendi
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika // Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet, 2012. str. 637-649 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 596526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
(Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers)

Autori
Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela - Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012, 637-649

ISBN
978-9958-697-20-3

Skup
Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju

Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012. - 22.04.2012

Vrsta sudjelovanja
Demonstracija

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
disleksija; edukacija nastavnika; interdisciplinarni pristup
(dyslexia; teacher education)

Sažetak
Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt, ne samo za pojedinca, već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla s djecom susreću u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro- i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Rad je objavljen i u knjizi sažetaka ; str. 239-240 ; ISBN 978-9958-697-20-3.



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vendi Franc (autor)

Avatar Url Vlasta Erdeljac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Erdeljac, Vlasta; Franc, Vendi
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika // Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet, 2012. str. 637-649 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Erdeljac, V. & Franc, V. (2012) Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika. U: Pehlić, I., Vejo, E. & Hasanagić, A. (ur.)Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings.
@article{article, author = {Erdeljac, Vlasta and Franc, Vendi}, year = {2012}, pages = {637-649}, keywords = {disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup}, isbn = {978-9958-697-20-3}, title = {Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, u\v{c}itelja i predmetnih nastavnika}, keyword = {disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Erdeljac, Vlasta and Franc, Vendi}, year = {2012}, pages = {637-649}, keywords = {dyslexia, teacher education}, isbn = {978-9958-697-20-3}, title = {Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers}, keyword = {dyslexia, teacher education}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font