Pregled bibliografske jedinice broj: 596526
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika // Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet, 2012. str. 637-649 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 596526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
(Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers)
Autori
Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings
/ Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela - Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012, 637-649
ISBN
978-9958-697-20-3
Skup
Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012. - 22.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
disleksija; edukacija nastavnika; interdisciplinarni pristup
(dyslexia; teacher education)
Sažetak
Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt, ne samo za pojedinca, već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla s djecom susreću u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro- i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je objavljen i u knjizi sažetaka ; str. 239-240 ; ISBN 978-9958-697-20-3.
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb