Pregled bibliografske jedinice broj: 596260
Interkulturalna kompetencija učitelja u školama s romskom djecom
Interkulturalna kompetencija učitelja u školama s romskom djecom // Pedagogija i kultura, Interkulturalna pedagogija: prema novim razvojima znanosti o odgoju, svezak 3 / Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 300-306 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 596260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetencija učitelja u školama s romskom djecom
(Intercultural competences of teachers in schools with Roma children)
Autori
Šlezak, Hrvoje ; Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura, Interkulturalna pedagogija: prema novim razvojima znanosti o odgoju, svezak 3
/ Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 300-306
ISBN
978-953-99167-7-8
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam ; obrazovanje ; Romi ; Međimurje
(Interculturalism ; education ; Roma people ; Medjimurje)
Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnim sredinama pridonose smanjenju stereotipa i predrasuda, te međusobnom upoznavanju i uvažavanju različitih kultura. Interkulturalni pristup vrlo je važan u obrazovanju romske djece. Nositelj njegove provedbe je nastavnik čije interkulturalne kompetencije čine preduvjet uspješnog interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Predočeni rad propituje u kolikoj mjeri učitelji koji rade s romskom djecom posjeduju interkulturalne kompetencije. Istraživanje je provedeno u sedam osnovnih škola u Međimurskoj županiji koje pohađa veći broj učenika Roma. Anketnom metodom ispitani su stavovi učitelja i stručnih suradnika, njihova spremnost i osposobljenost za interkulturalno obrazovanje. Rezultati ukazuju na nužnost daljnjeg razvoja interkulturalnih kompetencija kroz stručna usavršavanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija