Pregled bibliografske jedinice broj: 596254
Značaj tjelesne kulture kao jednog od segmenata odgoja slobodna čovjeka u misli dr. Ivana Merza
Značaj tjelesne kulture kao jednog od segmenata odgoja slobodna čovjeka u misli dr. Ivana Merza // 4. Kongres hrvatskih povjesničara 2012. - Sloboda / Galović, Tomislav ; Holjevac, Željko (ur.).
Zagreb: Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 64-64 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 596254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj tjelesne kulture kao jednog od segmenata odgoja slobodna čovjeka u misli dr. Ivana Merza
(Importance of physical education as one of the segments in the formation of a free man in thought of Dr Ivan Merz)
Autori
Ceraj, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Kongres hrvatskih povjesničara 2012. - Sloboda
/ Galović, Tomislav ; Holjevac, Željko - Zagreb : Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 64-64
ISBN
978-953-57296-0-0
Skup
IV. Kongres hrvatskih povjesničara 2012. - Sloboda
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2012. - 05.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tjelesna kultura; Ivan Merz; sloboda; odgoj
(physical education; Ivan Merz; freedom; education)
Sažetak
Sagledavajući pojavnost tjelesne kulture, Merz pristupa s filozofskog diskursa zrcaleći određene posebnosti, naročito svrhovitost i značaj u odgoju cjelovite osobe, nadilazeći kineziološke okvire, izdižući tjelesnu kulturu i određujući joj posve novu vrijednost. Tjelesnu kulturu predstavlja u njezinoj punini, ne dokidajući niti jedan njezin dio, ukazujući na bit koja se prepoznaje u službi trajnih vrijednosti, postizanju harmonije i cjelovitosti ljudske osobnosti, promatrajući ju kao integralni dio razvoja. Unoseći svojim jedinstvenim pristupom ravnotežu između psiho- fizičkih sposobnosti i odgoja čovjeka u njegovoj punini, Merz vrijednost tjelesne kulture prepoznaje u pravilnom odgoj tijela i spoznajnih sposobnosti, a metafizički cilj u uspostavljanju ljudskog integriteta i odgoju slobodna čovjeka što se ponajviše očituje u orlovskom tjelesnom odgoju. Za Merza tjelesna kultura ne predstavlja samo postizanje psiho-fizičkog boljitka već sredstvo odgoja slobodna čovjeka, čime postaje više od pukog bavljenja športom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest