Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 59623

Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš


Uzelac, Vinka
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš // Ekologija - Korak bliže djetetu / Uzelac, Vinka (ur.).
Rijeka: Adamić, 1999. str. 16-32 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 59623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš
(Ecology based on pedagogical approaches and kindergarten educational problems in upbrinsins kindergarten children for the environmental)

Autori
Uzelac, Vinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ekologija - Korak bliže djetetu / Uzelac, Vinka - Rijeka : Adamić, 1999, 16-32

Skup
Ekologija - Korak bliže djetetu

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.1999. - 23.10.1999

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
okoliš. predškolska djeca; odgajatelji; odgoj za okoliš; ekološki odgoj; komunikacija; osjetljivost za okoliš
(environment; kindergarten children; kindergarten teachers; environment education; ecological education; communication; ecological consciousness)

Sažetak
U ovom se radu najprije prikazuju dva razdoblja razvoja odgoja za okoliš: (1) razdoblje sedamdesetih i (2) razdoblje devedesetih godina. Odgoj za okoliš promatra se na dvjema razinama: a) na razini pedagogijske teorije koja je odgovorna za praksu i b) na razini koncepcije. U prvome razdoblju razvoja odgoja za okolišmalo je originalnih koncepcija, a pedagogija ne bilježi značajniji napredakna teorijskom području. U drugome se pak razdoblju otvaraju brojna pitanja odgoja za okoliš, produbljena filozofskim, sociološkim, psihološkim gledištima. Imajući u vidu teorijska dostignuća i iskustva odgojnih ustanova, autorica u drugom dijelu rada ističe potrebu razvoja (i inoviranja) osjetljivosti djece predškolske dobi za okoliš. Osobita je pozornost usmjerena na komunikaciju kao bitnu odrednicu predškolskog odgoja koja s pedagoško-mretodičkog stajališta ima veliku važnost u razvoju osjetljivosti djece za okoliš. Izloženo je nekoliko aspekata komuniciranja (sadržaj, način, mjesto, uključenost u projekt). Međutim, ostaje upitna razina i kvaliteta njihove provedbe. Na kraju autorica upućuje da je za proces inoviranja prakse odgoja za okoliš u predškolskim ustanovama, suvremenoj pedagogiji potrebno čvršće uporište u znanstvenim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vinka Uzelac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Uzelac, Vinka
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš // Ekologija - Korak bliže djetetu / Uzelac, Vinka (ur.).
Rijeka: Adamić, 1999. str. 16-32 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Uzelac, V. (1999) Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš. U: Ekologija - Korak bliže djetetu.
@article{article, author = {Uzelac, Vinka}, editor = {Uzelac, V.}, year = {1999}, pages = {16-32}, keywords = {okoli\v{s}. pred\v{s}kolska djeca, odgajatelji, odgoj za okoli\v{s}, ekolo\v{s}ki odgoj, komunikacija, osjetljivost za okoli\v{s}}, title = {Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja pred\v{s}kolske djece za okoli\v{s}}, keyword = {okoli\v{s}. pred\v{s}kolska djeca, odgajatelji, odgoj za okoli\v{s}, ekolo\v{s}ki odgoj, komunikacija, osjetljivost za okoli\v{s}}, publisher = {Adami\'{c}}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Uzelac, Vinka}, editor = {Uzelac, V.}, year = {1999}, pages = {16-32}, keywords = {environment, kindergarten children, kindergarten teachers, environment education, ecological education, communication, ecological consciousness}, title = {Ecology based on pedagogical approaches and kindergarten educational problems in upbrinsins kindergarten children for the environmental}, keyword = {environment, kindergarten children, kindergarten teachers, environment education, ecological education, communication, ecological consciousness}, publisher = {Adami\'{c}}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font