Pregled bibliografske jedinice broj: 59623
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš // Ekologija - Korak bliže djetetu / Uzelac, Vinka (ur.).
Rijeka: Adamić, 1999. str. 16-32 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 59623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekologija temeljena na pedagogijskim pristupima i problemi odgoja predškolske djece za okoliš
(Ecology based on pedagogical approaches and kindergarten educational problems in upbrinsins kindergarten children for the environmental)
Autori
Uzelac, Vinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ekologija - Korak bliže djetetu
/ Uzelac, Vinka - Rijeka : Adamić, 1999, 16-32
Skup
Ekologija - Korak bliže djetetu
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.1999. - 23.10.1999
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
okoliš. predškolska djeca; odgajatelji; odgoj za okoliš; ekološki odgoj; komunikacija; osjetljivost za okoliš
(environment; kindergarten children; kindergarten teachers; environment education; ecological education; communication; ecological consciousness)
Sažetak
U ovom se radu najprije prikazuju dva razdoblja razvoja odgoja za okoliš: (1) razdoblje sedamdesetih i (2) razdoblje devedesetih godina. Odgoj za okoliš promatra se na dvjema razinama: a) na razini pedagogijske teorije koja je odgovorna za praksu i b) na razini koncepcije. U prvome razdoblju razvoja odgoja za okolišmalo je originalnih koncepcija, a pedagogija ne bilježi značajniji napredakna teorijskom području. U drugome se pak razdoblju otvaraju brojna pitanja odgoja za okoliš, produbljena filozofskim, sociološkim, psihološkim gledištima.
Imajući u vidu teorijska dostignuća i iskustva odgojnih ustanova, autorica u drugom dijelu rada ističe potrebu razvoja (i inoviranja) osjetljivosti djece predškolske dobi za okoliš. Osobita je pozornost usmjerena na komunikaciju kao bitnu odrednicu predškolskog odgoja koja s pedagoško-mretodičkog stajališta ima veliku važnost u razvoju osjetljivosti djece za okoliš. Izloženo je nekoliko aspekata komuniciranja (sadržaj, način, mjesto, uključenost u projekt). Međutim, ostaje upitna razina i kvaliteta njihove provedbe.
Na kraju autorica upućuje da je za proces inoviranja prakse odgoja za okoliš u predškolskim ustanovama, suvremenoj pedagogiji potrebno čvršće uporište u znanstvenim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski