Pregled bibliografske jedinice broj: 596124
Proizvodno prodajni lanac na tržištu jabuka u Hrvatskoj
Proizvodno prodajni lanac na tržištu jabuka u Hrvatskoj, 2012., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 596124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proizvodno prodajni lanac na tržištu jabuka u Hrvatskoj
(Apple's supply chain in Croatian market)
Autori
Jezidžić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.03
Godina
2012
Stranica
81
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
jabuka; anketa; opskrbni lanac; odnosi
(apple; survey; supply chain; relationship)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je opisati strukturu proizvodno prodajnog lanca jabuke te utvrditi važnost pojedinih distribucijskih kanala u Hrvatskoj na temelju procjene proizvođača i distributera. U radu su istraženi relacijski odnosi proizvođača s distributerima u opskrbnom lancu kako bi se utvrdili problemi koji utječu na učinkovitost lanca. U radu su korišteni sekundarni podaci (publicirani podaci Državnog zavoda za statistiku, inozemni izvori koji se odnose na svjetsko tržište jabuke, dostupna domaća literatura koja dodiruje problematiku opskrbnih lanaca jabuke, web članci, znanstveni radovi), kao i primarni podaci dobiveni provođenjem ekspertnog intervjua i anketnim ispitivanjem proizvođača i distributera jabuka. Na temelju rezultata istraživanja dobiven je model proizvodno prodajnog lanca na tržištu jabuka u Hrvatskoj. Proizvođači jabuke plasiraju na tržište putem izravnih i neizravnih kanala prodaje. Neizravni kanali uključuju male privatne voćarne i distributere (distribucijske centre), a izravna prodaja krajnjem potrošaču vrši se prodajom na gospodarstvu i dostavom na kućni prag. Jabuka iz malih privatnih voćarni dolazi izravno do kupca, dok se jabuka iz distribucijskih centara plasira preko gradskih tržnica, malih kvartovskih dućana i supermarketa do krajnjeg kupca (potrošača). Prema rezultatima provedenog istraživanja proizvođači kao glavne probleme u proizvodnji ističu rizik od vremenskih nepogoda, visoku cijenu inputa i ostalih troškova vezanih za proizvodnju, dok su problemi s kojima se susreću prilikom prodaje jabuka otkupna cijena jabuka, način plaćanja, te odgoda plaćanja. Većina ispitanih distributera ima ugovorni odnos sa svojim dobavljačima, ali se bez obzira na to prilikom otkupa jabuka susreću sa problemima točnosti i poštivanja (nepoštivanja) ugovornog odnosa. Najveći broj distributera kod prodaje jabuke svojim kupcima navodi probleme prodajne cijene, manji broj njih navodi kvalitetu i kalibar. Svi ispitanici se slažu da na formiranje prodajne cijene jabuka najviše utječu potrošači. Prema nalazima istraživanja moguće je zaključiti da postoje značajne razlike između percepcije proizvođača i tržnih posrednika. Njihovi različite, često pogrešne, ideje i koncepti o kvaliteti jabuka doprinose gubitku i neučinkovitosti opskrbnog lanca jabuke. Tbog toga je potrebno poboljšati komunikaciju i razmjenu informacija između svih dionika lanca kako bi se povećala učinkovitost opskrbnog lanca jabuka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija