Pregled bibliografske jedinice broj: 596107
Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela
Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela, 2012., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 596107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela
(Determination of qualitative criteria animation 3D model)
Autori
Batinić, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2012
Stranica
67
Mentor
Mrvac, Nikola
Neposredni voditelj
Matijević, Mile
Ključne riječi
Autodesk Maya; teorija animacije ljudskih likova; skeletalna animacija; unaprijedna kinematika; inverzna kinematika; skinning; weighting; rigging
(Autodesk Maya; animation theories of human figures; skeletal animation; forward kinematics; inverse kinematics; skinning; weighting; rigging)
Sažetak
Vizualni efekti koji omogućavaju novu dimenziju prikaza različitih objekata, sve češće se pojavljuju u svakodnevnom životu. Njihova pojava uzrokovana je naglim razvojem tehničkih znanosti pa time i računalne grafike. Često se postavlja pitanje na koji način su ostvareni ti vizualni efekti, 3D animacije i virtualna stvarnost. Sve su to produkti računalne grafike i animacije, područja vizualne računarske znanosti koja se razvijaju nezamislivom brzinom i nalaze svoju primjenu u inženjerstvu, znanosti, medicini, vojnim primjenama i umjetnosti. Danas je metoda klasičnog animiranog filma prevladana 3D animacijom zbog dramatične zastupljenosti računalne tehnologije, no principi klasične animacije nisu posve zanemareni. U računalnoj animaciji najbolje rezultate postižu autori i animatori školovani po principima klasične animacije, jer oni poznaju tehničke principe koje je moguće primijeniti na bilo kojem konfiguracijskom obrascu. Precizno znanje klasične tehnologije danas je od nezaobilazne važnosti više nego ikad i to u fazi projekta jer upravo računalna animacija dopušta daleko više improvizacije od klasične. Osnovni principi tradicionalne animacije koje je definirao Walt Disney Studios prije skoro 80 godina, danas se također primjenjuju u 3D animaciji. Kroz teoretski dio diplomskog rada opisano je 12 principa Disneyevih animacija, način primjene tih principa u 3D okruženju te njihovu implementaciju. Osim navedenog, u određenim poglavljima prikazana su pravila izrade 3D modela pogodnog za animaciju te sam proces animacije što ujedno sačinjava temelj praktičnog dijela rada. Praktični dio rada prikazuje stilizirani ljudski lik koji vrši određene radnje u skladu sa osnovnim principima animacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
128-1281955-1960 - Evaluacija kvantitavnih i kvalitativnih kriterija procesa grafičke reprodukcije (Mrvac, Nikola, MZOS ) ( CroRIS)
128-1281955-1962 - Studij tehnoloških čimbenika grafičkog dizajna za sustavno unapređenje kvalitete (Zjakić, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb