Pregled bibliografske jedinice broj: 595930
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 595930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje
(Cognitive and motivational factors of text comprehension in early adolescence: Two year study)
Autori
Olujić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
73
Mentor
Rončević Zubković, Barbara
Ključne riječi
razumijevanje teksta ; rječnik ; metakognitivno znanje ; motvacija ; emocije
(text comprehension ; vocabulary ; metacognitive knowledge ; motivation ; emotions)
Sažetak
Razumijevanje teksta sposobnost je čitača da konstruira novo znanje ili informacije iz pisanog teksta. Povezano je s bogatstvom rječnika, brojnim kognitivnim i metakognitivnim strategijama, motivacijom i emocijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u bogatstvu rječnika, metakognitivnom znanju o čitanju, motivaciji za čitanje i emocijama pri čitanju u 8. razredu s obzirom na 6. razred osnovne škole, a provjerene su i spolne razlike. Također, ispitano je može li se pomoću bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja o čitanju, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju predvidjeti razumijevanje teksta u 6. i 8. razredu osnovne škole. Ovo longitudinalno istraživanje provedeno u dva navrata, u 6. i u 8. razredu. U prvom mjerenju sudjelovala su ukupno 192 učenika iz tri osnove škole u Rijeci (83 dječaka i 109 djevojčica), dok je u drugom mjerenju sudjelovao 141 učenik (64 dječaka i 83 djevojčice). Rezultati su pokazali kako učenici u 8. razredu imaju bogatiji rječnik, bolje metakognitivno znanje o čitanju, nižu motivaciju za čitanje te negativnije emocije pri čitanju, nego u 6. razredu. Djevojčice imaju bolje metakognitivno znanje o čitanju, višu motivaciju za čitanje na gotovo svim subskalama te pozitivnije emocije pri čitanju tekstova za zabavu od dječaka. Također, dobiveno je kako pomoću spola, bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju možemo predvidjeti razumijevanje pri čitanju informativnog i pripovjednog teksta i u 6. i u 8. razredu. Bogatstvo rječnika najjači je pojedinačni prediktor razumijevanja teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka