Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595930

Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje


Olujić, Marina
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 595930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje
(Cognitive and motivational factors of text comprehension in early adolescence: Two year study)

Autori
Olujić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
27.09

Godina
2012

Stranica
73

Mentor
Rončević Zubković, Barbara

Ključne riječi
razumijevanje teksta ; rječnik ; metakognitivno znanje ; motvacija ; emocije
(text comprehension ; vocabulary ; metacognitive knowledge ; motivation ; emotions)

Sažetak
Razumijevanje teksta sposobnost je čitača da konstruira novo znanje ili informacije iz pisanog teksta. Povezano je s bogatstvom rječnika, brojnim kognitivnim i metakognitivnim strategijama, motivacijom i emocijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u bogatstvu rječnika, metakognitivnom znanju o čitanju, motivaciji za čitanje i emocijama pri čitanju u 8. razredu s obzirom na 6. razred osnovne škole, a provjerene su i spolne razlike. Također, ispitano je može li se pomoću bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja o čitanju, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju predvidjeti razumijevanje teksta u 6. i 8. razredu osnovne škole. Ovo longitudinalno istraživanje provedeno u dva navrata, u 6. i u 8. razredu. U prvom mjerenju sudjelovala su ukupno 192 učenika iz tri osnove škole u Rijeci (83 dječaka i 109 djevojčica), dok je u drugom mjerenju sudjelovao 141 učenik (64 dječaka i 83 djevojčice). Rezultati su pokazali kako učenici u 8. razredu imaju bogatiji rječnik, bolje metakognitivno znanje o čitanju, nižu motivaciju za čitanje te negativnije emocije pri čitanju, nego u 6. razredu. Djevojčice imaju bolje metakognitivno znanje o čitanju, višu motivaciju za čitanje na gotovo svim subskalama te pozitivnije emocije pri čitanju tekstova za zabavu od dječaka. Također, dobiveno je kako pomoću spola, bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju možemo predvidjeti razumijevanje pri čitanju informativnog i pripovjednog teksta i u 6. i u 8. razredu. Bogatstvo rječnika najjači je pojedinačni prediktor razumijevanja teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Olujić, Marina
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Olujić, M. (2012) 'Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Oluji\'{c}, Marina}, year = {2012}, pages = {73}, keywords = {razumijevanje teksta, rje\v{c}nik, metakognitivno znanje, motvacija, emocije}, title = {Kognitivni i motivacijski \v{c}imbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodi\v{s}nje pra\'{c}enje}, keyword = {razumijevanje teksta, rje\v{c}nik, metakognitivno znanje, motvacija, emocije}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Oluji\'{c}, Marina}, year = {2012}, pages = {73}, keywords = {text comprehension, vocabulary, metacognitive knowledge, motivation, emotions}, title = {Cognitive and motivational factors of text comprehension in early adolescence: Two year study}, keyword = {text comprehension, vocabulary, metacognitive knowledge, motivation, emotions}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font