Pregled bibliografske jedinice broj: 595795
Utjecaj imidža marke osobe na tržišnu vrijednost marke
Utjecaj imidža marke osobe na tržišnu vrijednost marke, 2012., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 595795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj imidža marke osobe na tržišnu vrijednost marke
(Impact of persons brand image on brand equity)
Autori
Lončarić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
31.01
Godina
2012
Stranica
49
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
marka osobe; tržišna vrijednost marke osobe; model 3C (Clarity; Consistency; Constancy); tvrdi i meki atributi imidža; marka ikona; Mark-Pearson paradigma
(human brand; human brand equity; model 3C (Clarity; Consistency; Constancy); hard and soft imige attributes; brand icon; Mark-Pearson paradigm)
Sažetak
Radom je prikazan sve popularniji koncept marke osobe i način na koji se upravlja njegovom tržišnom vrijednošću. U radu se kreće od definiranja samog koncepta, preko proučavanja njegovih odrednica, načina na koji se stvara njegova tržišna vrijednost, raznih modela kroz koje se može promatrati i brojnih etičkih stajališta o samom konceptu. Drugi dio rada fokusira se na analizu imidža marke osobe i načina na koji ga čovjek percipira u svojoj svijesti. U sklopu toga proučavaju se glavne komponente imidža marke osobe, zatim ključne varijable zadužene za stvaranje veze između marke osobe i potrošača, koncept marke ikone, metode analize imidža marke osobe poput konceptualnih mapa i Mark-Pearson paradigme, te se govori o besmrtnosti imidža. Nakon toga, slijedi prikaz provedenoga primarnoga istraživanja u kojemu se hrvatske građane ispitivalo o njihovoj percepciji imidža Ivice Kostelića kao marke najboljeg skijaša svijeta za 2011. godinu, nakon čega se prikazuju i analiziraju dobiveni rezultati. Na primjeru marke Ivice Kostelića dolazi se do odgovora da meki atributi imidža zaista povećavaju tržišnu vrijednost marke, da hrvatski građani imaju pozitivnije stavove prema marki osobe s prepoznatljivijim jedinstvenim imidžom, te da ivica Kostelić uživa imidž „heroja“ kod hrvatskih građana. Iz dobivenih rezultata može se vidjeti da postoje velike mogućnosti za razvoj marke Ivice Kostleića. Konačno, u zaključku se iznosi osvrt autorice na prikazanu tematiku te se daju prijedlozi za buduća istraživanja kojih se nažalost u svijetu još uvijek malo, a osobitu u Hrvatskoj, što može biti samo dodatni poticaj za razvoj ovog dijela marketinga i u našoj zemlji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija