Pregled bibliografske jedinice broj: 595787
Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja
Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja // KNJIGA SAŽETAKA 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Marina Milkovic, Dalibor Doležal, Gordana Hržica, Jasmina Stošic (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 111-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 595787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje kao transfer - teorijski okviri transformacijskog i terapijskog učinka čitanja
(Reading as transference – theoretical frame of transformational and therapeutic effect of reading)
Autori
Žurić Jakovina, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
KNJIGA SAŽETAKA 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Marina Milkovic, Dalibor Doležal, Gordana Hržica, Jasmina Stošic - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 111-111
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
književni transfer; transfer u psihoterapiji; učinci čitanja; čitatelj; empirijske studije čitanja
(literary transference; transference in psychotherapy; effects of reading; reader; empirical research of reading)
Sažetak
U izlaganju je rijec o transformacijskim i terapijskim ucincima citanja, s fokusom na proces književnog transfera (Schwab, 2001) kao temeljnog mehanizma terapijskog ucinka citanja književnog teksta. Fenomen transfera bit ce promatran i u okviru psihoanalize Sigmunda Freuda kao kljucne metode prilikom koje se zbiva prijenos cuvstava, stavova ili oblika ponašanja na terapeuta, a u psihoterapijskom smislu obradit ce se i transfer u književnosti. Analizirat ce se i usporediti ove dvije vrste transfera. Osnovna hipoteza izlaganja je da citanje književnih (i drugih) tekstova proizvodi terapijske ucinke koji utjecu na modifikaciju, konstrukciju i rekonstrukciju identiteta citatelja. Osim teorijskog dijela analize utjecaja književnog teksta na citatelja, bit ce analizirana i empirijska istraživanja iz kojih su vidljivi nacini na koje citanje izaziva osjecaje, mentalne slike, kognitivne obrasce, sjecanja, potisnute doživljaje i dr., a potkrepljuju tezu o terapijskom ucinku književnosti (Miall & Kuiken, 1995 ; Kuiken i sur., 2004). Navedeni autori istražuju nacine na koje književnost transformira citatelja, odnosno utjece na mijenjanje njegovog doživljaja o sebi (osjecaja sebstva). Pri tome su otkrili kako osjecaji koji se javljaju prilikom citanja književnog teksta igraju bitnu ulogu u doživljaju teksta, a i samoga sebe te su istražili na koji nacin i u kojem smjeru ti osjecaji povratno utjecu na citatelja. Autori nalaze da nas osjecaji koji se javljaju prilikom citanja motiviraju na daljnje citanje i na spoznaju o tomu kakav znacaj ono ima za naše iskustvo i za našu osobnost. Usporeujuci se s likovima u tekstu, njihovim postupcima i razmišljanjima, citatelj može redefinirati vlastite pozicije i doživljaje. Na tome pociva i biblioterapija koja se bavi psihoterapijskim ucincima citanja opcenito pa je time pogodna i za zatvorenicku populaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija, Znanost o umjetnosti