Pregled bibliografske jedinice broj: 595775
Utjecaj zemlje podrijetla luksuzne marke na odluku o kupnji
Utjecaj zemlje podrijetla luksuzne marke na odluku o kupnji, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 595775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj zemlje podrijetla luksuzne marke na odluku o kupnji
(Impact of Country of Origin of Luxury Brand on Purchase Decision)
Autori
Padarić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.10
Godina
2011
Stranica
45
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
zemlja podrijetla; zemlja proizvodnje; luksuzna marka; odluka o kupnji
(country of origin; country of manufacturing; luxury brand; purchase decision)
Sažetak
Zemlja podrijetla marke odnosno imidž koji potrošači imaju o toj zemlji jedan je od čimbenika koji znatno utječe na odluku o kupnji. To osobito dolazi do izražaja kada se radi o kupnji luksuznih maraka koje odražavaju osobni stil potrošača. Luksuzna marka je specifična iz razloga jer je mali broj potrošača posjeduje zbog njezine visoke cijene. Stavovi i ponašanje potrošača kod kupnje luksuznih maraka ovise o znanju kojeg imaju o zemlji podrijetla marke. Znanje može ovisiti o naporima koje zemlje podrijetla ulažu u prezentiranje svog identiteta i imidža. Ako zemlja ima pozitivan imidž u svijesti potrošača, oni će vjerojatnije odabrati luksuznu marku koja dolazi iz te zemlje. Istraživanje uključuje 108 ispitanika koji su odgovarali na pitanja putem elektroničkog anketnog upitnika. Ispostavilo se da zemlje podrijetla luksuzne marke zaista utječe na mišljenja i stavove potrošača. Rezultati istraživanja upućuju na to da potrošači moraju produbiti znanje o razlikama između zemlje podrijetla i zemlje proizvodnje luksuzne marke. Također, oznake luksuznih maraka moraju pružati više informacija o zemlji podrijetla kako bi potrošači mogli donijeti ispravnu odluku o kupnji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija