Pregled bibliografske jedinice broj: 595652
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića?
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića? // Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 309-321 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 595652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića?
(What in the opus of Dalibor Foretić belongs to theatre studies?)
Autori
Iveković, Ozana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 309-321
ISBN
978-953-154-101-5
Skup
Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2010. - 09.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Dalibor Foretić; teatrološke studije; kazališne kritike
(Dalibor Foretić; theatrological studies; theatre reviews)
Sažetak
Kao kazališni kritičar, može se pročitati u pogovoru Nataše Govedić posthumno objavljene knjige Iluzija nije opsjena, Dalibor Foretić promatrao je svaku predstavu uravnoteženom analitičnošću, a istodobno je posjedovao kritičarsku etiku koja čak i u najlošijem uprizorenju traži razloge zbog kojih se vrijedilo upustiti u rad na toj predstavi. U svom pisanju o kazalištu imao je širok raspon interesa – od klasičnog, lutkarskog, alternativnog ili amaterskog kazališta. Njegovi interesi, međutim, kretali su se i prema svojevrsnim uopćavanjima i teorijskom artikulacijom nekih fenomena koje je kao kritičar promatrao. Tako u predgovoru knjige njegovih kritika, Hrid za slobodu, nastoji artikulirati različite tipove odnosa gradskih ambijenata i kazališnih predstava koje je su se u njima odvijale. U knjizi Nova drama, pokazuje se kao izvrstan poznavatelj tada još jugoslavenskih dramatika te je u stanju ukazati na njezinu specifičnost (osim što posebno obrađuje svakog pisca ponaosob). To su samo neki od primjera gdje Dalibor Foretić nastupa i kao teatrolog i kao povjesničar drame i kazališta. U ovom priopćenju, nastojat ću ukazati upravo na teatrološke i kazališno povijesne - aspekte Foretićeva opusa koji su manje poznati i priznati, a koji vrijede da ih se zapamti kao svjedočanstvo jednoga vremena i jednoga kazališta naraštajima koji im nisu imali prilike biti dionicima, no kao i «podsjetnik» onima koji su ih, iz bilo kojeg razloga, prepustili zaboravu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti