Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595652

Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića?


Iveković, Ozana
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića? // Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 309-321 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 595652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića?
(What in the opus of Dalibor Foretić belongs to theatre studies?)

Autori
Iveković, Ozana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 309-321

ISBN
978-953-154-101-5

Skup
Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2010. - 09.12.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Dalibor Foretić; teatrološke studije; kazališne kritike
(Dalibor Foretić; theatrological studies; theatre reviews)

Sažetak
Kao kazališni kritičar, može se pročitati u pogovoru Nataše Govedić posthumno objavljene knjige Iluzija nije opsjena, Dalibor Foretić promatrao je svaku predstavu uravnoteženom analitičnošću, a istodobno je posjedovao kritičarsku etiku koja čak i u najlošijem uprizorenju traži razloge zbog kojih se vrijedilo upustiti u rad na toj predstavi. U svom pisanju o kazalištu imao je širok raspon interesa – od klasičnog, lutkarskog, alternativnog ili amaterskog kazališta. Njegovi interesi, međutim, kretali su se i prema svojevrsnim uopćavanjima i teorijskom artikulacijom nekih fenomena koje je kao kritičar promatrao. Tako u predgovoru knjige njegovih kritika, Hrid za slobodu, nastoji artikulirati različite tipove odnosa gradskih ambijenata i kazališnih predstava koje je su se u njima odvijale. U knjizi Nova drama, pokazuje se kao izvrstan poznavatelj tada još jugoslavenskih dramatika te je u stanju ukazati na njezinu specifičnost (osim što posebno obrađuje svakog pisca ponaosob). To su samo neki od primjera gdje Dalibor Foretić nastupa i kao teatrolog i kao povjesničar drame i kazališta. U ovom priopćenju, nastojat ću ukazati upravo na teatrološke i kazališno povijesne - aspekte Foretićeva opusa koji su manje poznati i priznati, a koji vrijede da ih se zapamti kao svjedočanstvo jednoga vremena i jednoga kazališta naraštajima koji im nisu imali prilike biti dionicima, no kao i «podsjetnik» onima koji su ih, iz bilo kojeg razloga, prepustili zaboravu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti

Profili:

Avatar Url Ozana Iveković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Iveković, Ozana
Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića? // Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 309-321 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Iveković, O. (2011) Što je teatrološko u opusu Dalibora Foretića?. U: Hećimović, B. (ur.)Krležini dani u Osijeku 2010. Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Prvi dio. U spomen Nikoli Batušiću.
@article{article, author = {Ivekovi\'{c}, Ozana}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2011}, pages = {309-321}, keywords = {Dalibor Foreti\'{c}, teatrolo\v{s}ke studije, kazali\v{s}ne kritike}, isbn = {978-953-154-101-5}, title = {\v{S}to je teatrolo\v{s}ko u opusu Dalibora Foreti\'{c}a?}, keyword = {Dalibor Foreti\'{c}, teatrolo\v{s}ke studije, kazali\v{s}ne kritike}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ivekovi\'{c}, Ozana}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2011}, pages = {309-321}, keywords = {Dalibor Foreti\'{c}, theatrological studies, theatre reviews}, isbn = {978-953-154-101-5}, title = {What in the opus of Dalibor Foreti\'{c} belongs to theatre studies?}, keyword = {Dalibor Foreti\'{c}, theatrological studies, theatre reviews}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font