Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595604

Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece


Bilić, Vesna; Saftić, Vanja
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece // Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences / Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 68-68 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 595604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece
(The Effect of Traumatic Experiences of Abuse on Behaviour and Learning in Children)

Autori
Bilić, Vesna ; Saftić, Vanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences / Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 68-68

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
Međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima (8 ; 2012)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
zlostavljana djeca; promjene u CNS; problemi ponašanja; kompetencije učitelja
(abused children; changes in the CNS; behaviour problems; teacher's competence)

Sažetak
Cilj ovog rada je analizirati kako zlostavljanje izaziva promjene u mozgu i utječe na ponašanje i učenje djece. Visoke razine straha i intenzivnog stresa koje su posljedica kronične i/ili višestruke izloženosti djece zlostavljanju, rezultiraju povećanim razinama kortizola, koji se izlučuje pod utjecajem osovine hipotalamus-hipofiza-nadbubrežna žlijezda (HPA). U procesu koji se naziva toksični stres dolazi do poremećaja uspostavljanja sinaptičkih veza, što za posljedicu ima promjenu citoarhitektonike u ciljnim regijama (hipokampus, amigdala i prefrontalni korteks). U tim regijama mozga izostaje fiziološki proces migracije i integracije, te uspostava asocijativnih veza. Disfunkcija tih sustava i struktura negativno utječe na regulaciju emocionalnih reakcija, izaziva promjene u percepciji sebe i drugih te u razumijevanju i tumačenju događaja. Stoga su zlostavljana djece, u odnosu na svoje nezlostavljane vršnjake, u većem riziku za razvoj a) internaliziranih (povlačenje, depresivnost) i b) eksternaliziranih (ljutnja, impulzivnost, neprijateljstvo, agresivnost) problema u ponašanju. Rana traumatska iskustva zlostavljanja doprinose i negativnim ishodima u adolescenciji (neuspjeh i napuštanje škole, ovisnosti, rizično spolno ponašanje). Prepoznavanje procesa koji su u podlozi problema, omogućava učiteljima da razumiju ponašanje i razloge zbog kojih se pojavljuje, no da bi mogli kvalitetno pomoći ovoj skupini djece potrebne su im specifične kompetencije: a) prepoznavanja i reagiranja na individualne potrebe zlostavljanih učenika ; b) primjena specifičnih strategija poučavanja (strukturirana nastava, definiranje ciljeva i očekivanog ponašanja, primjereni zadaci s mogućnošću izbora, aktivno uključivanje učenika) c) dosljedno vođenje i proaktivan pristup, d) savjetovanje učenika i poticanje njihovog napretka i uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Saftić, Vanja
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece // Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences / Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 68-68 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić, V. & Saftić, V. (2012) Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece. U: Milković, M., Doležal, D., Hržica, G. & Stošić, J. (ur.)Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Safti\'{c}, Vanja}, year = {2012}, pages = {68-68}, keywords = {zlostavljana djeca, promjene u CNS, problemi pona\v{s}anja, kompetencije u\v{c}itelja}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na pona\v{s}anje i u\v{c}enje djece}, keyword = {zlostavljana djeca, promjene u CNS, problemi pona\v{s}anja, kompetencije u\v{c}itelja}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Safti\'{c}, Vanja}, year = {2012}, pages = {68-68}, keywords = {abused children, changes in the CNS, behaviour problems, teacher's competence}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {The Effect of Traumatic Experiences of Abuse on Behaviour and Learning in Children}, keyword = {abused children, changes in the CNS, behaviour problems, teacher's competence}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font