Pregled bibliografske jedinice broj: 595604
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece // Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences / Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 68-68 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 595604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece
(The Effect of Traumatic Experiences of Abuse on Behaviour and Learning in Children)
Autori
Bilić, Vesna ; Saftić, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences
/ Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 68-68
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
Međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima (8 ; 2012)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zlostavljana djeca; promjene u CNS; problemi ponašanja; kompetencije učitelja
(abused children; changes in the CNS; behaviour problems; teacher's competence)
Sažetak
Cilj ovog rada je analizirati kako zlostavljanje izaziva promjene u mozgu i utječe na ponašanje i učenje djece. Visoke razine straha i intenzivnog stresa koje su posljedica kronične i/ili višestruke izloženosti djece zlostavljanju, rezultiraju povećanim razinama kortizola, koji se izlučuje pod utjecajem osovine hipotalamus-hipofiza-nadbubrežna žlijezda (HPA). U procesu koji se naziva toksični stres dolazi do poremećaja uspostavljanja sinaptičkih veza, što za posljedicu ima promjenu citoarhitektonike u ciljnim regijama (hipokampus, amigdala i prefrontalni korteks). U tim regijama mozga izostaje fiziološki proces migracije i integracije, te uspostava asocijativnih veza. Disfunkcija tih sustava i struktura negativno utječe na regulaciju emocionalnih reakcija, izaziva promjene u percepciji sebe i drugih te u razumijevanju i tumačenju događaja. Stoga su zlostavljana djece, u odnosu na svoje nezlostavljane vršnjake, u većem riziku za razvoj a) internaliziranih (povlačenje, depresivnost) i b) eksternaliziranih (ljutnja, impulzivnost, neprijateljstvo, agresivnost) problema u ponašanju. Rana traumatska iskustva zlostavljanja doprinose i negativnim ishodima u adolescenciji (neuspjeh i napuštanje škole, ovisnosti, rizično spolno ponašanje). Prepoznavanje procesa koji su u podlozi problema, omogućava učiteljima da razumiju ponašanje i razloge zbog kojih se pojavljuje, no da bi mogli kvalitetno pomoći ovoj skupini djece potrebne su im specifične kompetencije: a) prepoznavanja i reagiranja na individualne potrebe zlostavljanih učenika ; b) primjena specifičnih strategija poučavanja (strukturirana nastava, definiranje ciljeva i očekivanog ponašanja, primjereni zadaci s mogućnošću izbora, aktivno uključivanje učenika) c) dosljedno vođenje i proaktivan pristup, d) savjetovanje učenika i poticanje njihovog napretka i uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija