Pregled bibliografske jedinice broj: 595593
Profesionalne kompetencije budućih učitelja u kontekstu stručno-pedagoške prakse
Profesionalne kompetencije budućih učitelja u kontekstu stručno-pedagoške prakse // Pedagoška praksa i proces razvijanja kompetencija studenata budućih učitelja u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji / Valenčić Zuljan, Milena ; Gojkov, Grozdanka ; Rončević, Anita ; Vogrinc, Janez (ur.).
Vršac: Visoka strukovna vaspitačka i medicinska škola u Vršcu Mihailo Palov, 2012. str. 51-78
CROSBI ID: 595593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalne kompetencije budućih učitelja u kontekstu stručno-pedagoške prakse
(Professional practice and teacher competence development)
Autori
Tatković, Nevenka ; Močinić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagoška praksa i proces razvijanja kompetencija studenata budućih učitelja u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji
Urednik/ci
Valenčić Zuljan, Milena ; Gojkov, Grozdanka ; Rončević, Anita ; Vogrinc, Janez
Izdavač
Visoka strukovna vaspitačka i medicinska škola u Vršcu Mihailo Palov
Grad
Vršac
Godina
2012
Raspon stranica
51-78
ISBN
978-86-7372-143-9
Ključne riječi
stručno-pedagoška praksa, škole-vježbaonice, učitelj-mentor, voditelj prakse, dnevnik prakse, Hrvatska
(professional-pedagogical practice, school-training centers, teacher - mentor, practice supervisor, practice journal, Croatia)
Sažetak
Obrazovanje učitelja treba biti dinamičan i otvoren sustav koji uključuje kompetentnost, refleksiju, orijentiranost na teoriju, suradništvo, odgovornost te razvoj sposobnosti i stavova učitelja u svim domenama učiteljske profesije. Postati kompetentan učitelj zahtjeva sinergijsku integraciju znanja, sposobnosti i djelovanja, čemu u velikoj mjeri pridonosi kvalitetno planirana i ostvarena stručno-pedagoška praksa kao važan segment obrazovanja budućih učitelja. Dobro organizirano praktično osposobljavanje pretpostavlja partnerstvo fakulteta i škola-vježbaonica, suradnju s primjereno osposobljenim učiteljima-mentorima, kvalitetnu pripremu studenata za rad s učenicima u osnovnoj školi te analizu njihovih iskustava na osnovi stečenih teorijskih spoznaja. U procesu razvoja ključnih učiteljskih kompetencija neizostavna je integracija teorijskog i praktičnog udjela u programima njihovog inicijalnog obrazovanja. U radu se daje prikaz empirijskog istraživanja stavova studenata učiteljskog studija na Odjelu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli (Hrvatska) prije i nakon ostvarene stručno-pedagoške prakse u vježbaonicama, akademske 2010/2011. godine. Rezultati ukazuju na nedostatke u organizaciji i izvođenju stručne prakse na ovom studiju i na potrebu povećanja njezine integracije s teorijskim dijelom nastavnog programa inicijalnog obrazovanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli