Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595439

Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki


Majić, Tibor
Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki, 2012., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 595439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki
(Effects of Sports Sponsorship on Brand Awareness)

Autori
Majić, Tibor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2012

Stranica
49

Mentor
Krupka, Zoran

Ključne riječi
sportsko sponzorstvo; svjesnost o marki
(brand awareness; sport sponsorship)

Sažetak
Predmet diplomskog rada je istražiti koliko sportska sponzorstva imaju utjecaj na stvaranje svjesnosti o marki. U skladu s predmetom diplomskog rada postavljeni su sljedeći ciljevi: analizirati dostupnu literaturu iz područja rada, objasniti termin svjesnost o marki i metode kojima se mjeri svjesnost o marki, prezentirati načine na koje poduzeća pokušavaju postići svjesnost o marki, analizirati radove koji su proučavali vezu između sportskih sponzorstava i utjecaja na svjesnost o marki kod potrošača, te provesti istraživanje o utjecaju sportskih sponzorstava na svjesnost o marki. U skladu s tim ciljevima, na osnovu teorijskog istraživanja, postavljene su sljedeće hipoteze: H1: Sportska sponzorstva povećavaju svjesnost o marki. Navedena hipoteza sadrži tri podhipoteze: H1a: Sponzoriranje sportskih događaja povećava svjesnost o marki., H1b: Sponzoriranje sportskih momčadi povećava svjesnost o marki. i H1c: Sponzoriranja sportaša povećava svjesnost o marki. Druga hipoteza glasi: H2: Svjesnost o marki je veća ukoliko je marka koja je sponzor sportskih događanja, momčadi i/ili sportaša povezana sa sportom. Empirijsko istraživanje u ovom radu provedeno je na prigodnom uzorku ispitanika iz Zagreba i Siska, pri čemu je iz Zagreba bilo 152 ispitanika, dok je 73 ispitanika bilo iz Siska. Anketni upitnik se sastojao od 18 pitanja koja su proizišla iz hipoteza istraživanja i dostavljen je ispitanicima putem elektronske pošte, društvene mreže Facebook i u pisanom obliku. Anketni upitnik je sadržavao pitanja višestrukog izbora, ljestvice za mjerenje stavova na kojima su ispitanici određivali svoj stupanj slaganja s ponuđenim tvrdnjama, te kombinaciju pitanja višestrukog izbora i otvorenih pitanja u kojima je ispitanicima dana mogućnost iznošenja vlastitog mišljenja. Rezultati istraživanja pokazali su da je potvrđena jedna od dvije hipoteze. Može se zaključiti da su rezultati pokazali da prosječno sponzorstvo ima nedovoljnu razinu utjecaja na svjesnost o marki, te da i ostvarena razina svjesnosti ne utječe značajno na proces odluke o kupnji kod ispitanika. Potvrđeno je da je svjesnost o marki veća ukoliko je marka koja je sponzor sportskih događanja, momčadi i/ili sportaša povezana sa sportom. Iz toga se može zaključiti da ispitanici pridaju veću pozornost markama koje se dokazuju u funkcionalnom kontekstu sudjelujući izravno u sportu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Krupka (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Majić, Tibor
Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki, 2012., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Majić, T. (2012) 'Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Maji\'{c}, Tibor}, year = {2012}, pages = {49}, keywords = {sportsko sponzorstvo, svjesnost o marki}, title = {Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki}, keyword = {sportsko sponzorstvo, svjesnost o marki}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Maji\'{c}, Tibor}, year = {2012}, pages = {49}, keywords = {brand awareness, sport sponsorship}, title = {Effects of Sports Sponsorship on Brand Awareness}, keyword = {brand awareness, sport sponsorship}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font