Pregled bibliografske jedinice broj: 595437
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke, 2012., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 595437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke
(Impact of Brand Extensions on the Parent Brand Personality)
Autori
Butara, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2012
Stranica
66
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
proširenje marke; osobnost marke; roditeljska marka; ponašanje potrošača
(brand extension; brand personality; parent brand; consumer behavior)
Sažetak
Strategija proširenja marke, kao vrlo česta strategija prilikom plasiranja novog proizvoda na tržište, polazi od pretpostavke da će potrošači bolje prihvatiti novi proizvod poznate marke u usporedbi s novim proizvodom za kojeg je razvijeno novo ime marke. Postoje dvije opcije širenja marke – širenje unutar iste kategorije proizvoda s promjenama razine cijene i kvalitete što predstavlja okomito širenje marke te širenje u nove kategorije proizvoda, odnosno vodoravno širenje marke. Vodoravno širenje uključuje i širenje linije proizvoda koje podrazumijeva širenje marke na način da se opslužuju novi tržišni segmenti uz varijacije u pogledu obilježja proizvoda. Na tržišni uspjeh proširenja marke utječu brojni čimbenici, a svrha ovog rada je istražiti dolazi li prilikom vodoravnog širenja marke do promjena dimenzija osobnosti roditeljske marke. Osobnost marke je relativno novi koncept koji pretpostavlja da marke, kao i osobe, imaju svoju jedinstvenu i trajnu osobnost. Uz sekundarnu analizu dostupne znanstvene i stručne literature, provedeno je i primarno istraživanje na uzorku od 123 ispitanika. U radu je, kao osnovni mjerni instrument korištena ljestvica osobnosti marke koju je konstruirala Jennifer Aaker (1997). S ciljem provjere hipoteza, ispitanici su podijeljeni u tri grupe. Svaka je grupa dobila jedinstvenu verziju on-line anketnog upitnika. Provjera hipoteza vršena je na način da su se rezultati osobnosti marke dobiveni nakon prezentacije širenja linije proizvoda i širenja u novu kategoriju proizvoda, uspoređivali s rezultatima osobnosti marke bez prezentacije proširenja. Rezultati provedenoga primarnoga istraživanja u skladu su sa sličnim istraživanjem provedenim od strane Diamantopoulosa, Smitha i Grimea (2005.). Širenje marke unutar iste kategorije proizvoda, odnosno širenje linije proizvoda nema značajnog utjecaja na promjenu dimenzija osobnosti marke. Isto se ustanovilo i za širenje u novu kategoriju proizvoda. Rezultati istraživanja također upućuju kako su granice širenja marke iz perspektive potrošača više determinirane sličnostima imidža roditeljske marke i proširenja, nasuprot sličnostima kategorija proizvoda. Ispostavilo se i da je osobnost marke relativno trajna te da je na njenu promjenu teško utjecati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija