Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595344

Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete


Ljubetić, Maja
Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete. Zagreb: Profil International, 2012 (monografija)


CROSBI ID: 595344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete
(Are good parents brought by stork? Responsible parenthood for competent child)

Autori
Ljubetić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Profil International

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
163

ISBN
978-953-12-1265-6

Ključne riječi
dijete; institucionalni kontekst; kompetencije; obiteljski kontekst; roditelj
(child; institutional context; competences; family context; parent)

Sažetak
U knjizi pod naslovom „Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete“, u četiri poglavlja i dodatku teorijski se razmatraju pitanja: kompetencija, suvremenog shvaćanja djece i njihovih roditelja te značaja i uloge ustanova ranog i predškolskog odgoja na stjecanje i razvoj njihovih kompetencija. Pozivajući se na veliki broj domaćih i stranih znanstvenih i stručnih izvora, autorica navedena pitanja smješta u svakodnevni obiteljski kontekst, vidjevši ga kao neograničeni i prirodni prostor koji omogućuje (uz zadovoljenje uvjeta kvalitete) stjecanje i razvoj kompetencija djece i odraslih. Teorijska razmatranja pojedinih pitanja, obogaćena su primjerima iz svakodnevne roditeljske prakse i savjetodavnog rada autorice. U prvom, uvodnom poglavlju knjige, pozornost je usmjerena na određenje, dinamičnost, promjenjivost i mogućnost izgradnje i nadogradnje kompetencija (djece i odraslih) te njihov značaj za uspješno funkcioniranje pojedinca u suvremenom svijetu. Suvremeno roditeljstvo neodvojivo je od niza vrlo specifičnih kompetencija među kojima one pedagoške zavrjeđuju posebnu pozornost. Navedene „Priče iz života“ oprimjeruju teorijska razmatranja omogućujući čitateljima prepoznavanje i osvješćivanje vlastite pedagoške kompetencije kao i svakodnevnih situacija u obiteljskom okruženju koje mogu značajno doprinijeti razvoju kompetencija njihove djece. Dječje kompetencije promatrane su kroz prizmu interakcija sa socijalnim okruženjem, dječje autonomnosti te sposobnosti interaktivnog korištenja jezika, simbola, znanja i td. Ovo poglavlje završava pružanjem mogućeg odgovora na pitanje: Zašto je djetetu važno imati kompetentnog roditelja? Drugo poglavlje, usmjereno je na suvremeno shvaćanje djeteta i razvoj njegovih kompetencija u obiteljskom okruženju. Ono se fokusira na pojedine aspekte percepcije djeteta kao: istraživača, aktivnog subjekta vlastita razvoja te aktivnog čimbenika zajednice. Navedeni primjeri u ovom poglavlju potiču čitatelja na promišljanje važnosti oblikovanja obiteljskog konteksta i primjerenih odgojnih postupaka koji mogu osigurati i značajno unaprijediti razvoj djetetovih kompetencija. Istodobno, oni skreću pozornost na nužnost promjene percepcije i razumijevanja djeteta, igre, učenja te njegova razvoja. U završnom dijelu ovog poglavlja, razmatra se obiteljsko okruženje kao poligon koji omogućuje razvoj djetetove strasti za učenjem i „učenje kako učiti“ putem kvalitetnih interakcija s odraslima i vršnjacima. Treće poglavlje, posvećeno je razumijevanju suvremenih roditelja, njihova roditeljstva, zahtjevnih roditeljskih uloga te očekivanja društva od njih. Zahtjevnoj roditeljskoj ulozi može uspješno odgovoriti jedino kompetentan roditelj koji istražuje i unaprjeđuje vlastito roditeljstvo, pri tome je kreativan i stalno uči, uravnotežen je i odgovoran u svojoj roditeljskoj ulozi, promiče i štiti djetetove interese i prava te se ponaša kao suradnik i voditelj na putu djetetova odrastanja vodeći računa da za svoje dijete izabere najbolje. U dodatku, nalazi se šest najčešćih mitova i zabluda u roditeljstvu s kojima se najčešće susreću savjetovatelji u savjetodavnom radu s roditeljima djece rane i predškolske dobi kao što su: nekritičnost u zaštiti djece, prebacivanje krivnje (za neuspjeh u roditeljstvu) na partnera, količina pružene roditeljske ljubavi i razmaženost djece, učinci nagrađivanja i kažnjavanja u odgoju, kvalitetno provođenje vremena roditelja i djeteta te nekritičnost u promišljanju roditeljskog ponašanja. Uz svaku temu, čitatelju je ponuđen set pitanja koja imaju za cilj potaći ga na samoprocjenu vlastita roditeljskog djelovanja te ga voditi na putu njegova unaprjeđivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Maja Ljubetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubetić, Maja
Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete. Zagreb: Profil International, 2012 (monografija)
Ljubetić, M. (2012) Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete. Zagreb, Profil International.
@book{book, author = {Ljubeti\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {163}, keywords = {dijete, institucionalni kontekst, kompetencije, obiteljski kontekst, roditelj}, isbn = {978-953-12-1265-6}, title = {Nosi li dobre roditelje roda?! Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete}, keyword = {dijete, institucionalni kontekst, kompetencije, obiteljski kontekst, roditelj}, publisher = {Profil International}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Ljubeti\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {163}, keywords = {child, institutional context, competences, family context, parent}, isbn = {978-953-12-1265-6}, title = {Are good parents brought by stork? Responsible parenthood for competent child}, keyword = {child, institutional context, competences, family context, parent}, publisher = {Profil International}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font