Pregled bibliografske jedinice broj: 595268
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja // Education in the Modern European Environment, Book of Abstracts / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 595268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja
(Teachers´ scientific literacy - an important basis of science education quality)
Autori
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Education in the Modern European Environment, Book of Abstracts
/ Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012
ISBN
978-953-7210-55-7
Skup
EMEE 2012 - Education in the Modern European Environment
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.09.2012. - 18.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prirodoznanstvena pismenost; znanost; znanstvena istraživanja; obrazovanje
(scientific literacy; science; scientific research; education)
Sažetak
U ovom radu razmatra se pojam prirodoznanstvene pismenosti i njena važnost u prirodoslovnom obrazovanju. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine učiteljskog studija. Pojam prirodoznanstvene pismenosti u ovom istraživanju uključivao je nekoliko važnih aspekata: razumijevanje znanstvenih pojmova, interes za znanost i znanstvena istraživanja, informiranost o određenim znanstvenim područjima te stavove prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem studenta učiteljskog studija (N=51) na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Rezultati istraživanja pokazuju da je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuća, ali je njihovo zanimanje za znanost potrebno i dalje razvijati. Stavovi prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva su umjereno pozitivni, a njihova informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učitelji trebali imati. Studenti također pokazuju konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pismenosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovog istraživanja dane su preporuke za njen razvoj u okviru programa formalnog obrazovanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb