Pregled bibliografske jedinice broj: 595242
Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda?
Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda? // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 185-196
CROSBI ID: 595242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda?
(National Curriculum from the Perspective of Social Events Caused by Recession - Pedagogical Potential and/or Ideological Propaganda?)
Autori
Kovačević, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Posavec, Koraljka Sablić, Marija
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
185-196
ISBN
978-953-99167-7-8
Ključne riječi
nacionalni kurikulum, recesija, sustav vrijednosti, politika, pedagoški potencijal
(national curriculum, recession, value system, policies, pedagogical potential)
Sažetak
U radu se razmatraju mogući doprinosi nacionalnog kurikuluma u razvoju odgovornosti i socijalne senzibilizacije te prevladavanju nepovoljnih učinaka gospodarske krize na društvo. Gospodarska se kriza pritom ne promatra isključivo u ekonomskom kontekstu, već kao sveprisutna socijalna zbilja implicirana narušenim sustavom vrijednosti. Na osnovi kritičkog pristupa Hrvatskom nacionalnom kurikulumu i kurikulumima odabranih europskih zemalja, ukazuje se na tromost i ambivalentnostobrazovne politike u odnosu na recentna društvena zbivanja. Rezultat toga jest diskordantno političko i pedagoško poimanje hijerarhije društvenih vrijednosti, što odgojno-obrazovne intencije često svodi na formalizam. S obzirom na činjenicu da se odgoj i obrazovanje pod nadležnošću nacionalnog kurikuluma u europskim zemljama temelji na referentnom okviru ključnih kompetencija, razmatra se i potreba njegove revizije, u skladu s novonastalim društvenim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Stjepan Kovačević
(autor)