Pregled bibliografske jedinice broj: 595226
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 493-511 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 595226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva
(Curiculum perspectives of art, technics and craft)
Autori
Kovačević, Stjepan
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60
(2011), 4;
493-511
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum
(crafts; art; Art Education; Technical Education; curriculum)
Sažetak
U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0, 433, p < 0, 001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Stjepan Kovačević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts