Pregled bibliografske jedinice broj: 595132
Autonomija i regulacija dječjeg ponašanja u dječjim jaslicama i vrtićima
Autonomija i regulacija dječjeg ponašanja u dječjim jaslicama i vrtićima // Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 230-237 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 595132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija i regulacija dječjeg ponašanja u dječjim jaslicama i vrtićima
(Autonomy and Regulation of Children's Behaviour in Nurseries and Preschools)
Autori
Rengel, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum.
/ Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 230-237
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomija ; regulacija ; dječje jaslice i vrtići ; ponašanje djece
(autonomy ; regulation ; nurseries and preschools ; children's behaviour)
Sažetak
U radu se daje pregled teorijskih i empirijskih radova koji razmatraju autonomiju i regulaciju dječjeg ponašanja u kontekstu institucionalnog ranog odgoja. Autonomija se koristi u smislu samoregulacije dječjeg ponašanja, a regulacija kao izvanjska kontrola od strane odraslih. U suvremenoj literaturi ranog i predškolskog odgoja o autonomiji i regulaciji dječjeg ponašanja postoje proturječna tumačenja i empirijski nalazi. S jedne se strane zagovara autonomija dječjeg ponašanja, a s druge se strane rani i predškolski odgoj koristi kao sredstvo ostvarivanja društvenih ciljeva. Institucionalizacija djetinjstva promatrana je iz perspektive odraslih, u svrhu korisnosti djeteta, obitelji, zajednice. Regulacija autonomije dominantna je nad podrškom autonomije što se očituje u interakciji odgojitelj-dijete te strukturiranosti dječjih jaslica i vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
This paper provides a review of documents, theoretical and empirical papers and practical guidelines on autonomy and regulation of children's behaviour in the context of institutionalized early childhood education. Autonomy is used as self-regulation of children's behaviour, and regulation is used as external adult control. In contemporary early childhood education literature there are contradictory understandings and empirical findings. On the one hand, autonomy of children’s behaviour is advocated. On the other hand, early childhood education is used as a means of achieving social goals. Institutionalization of childhood is observed form the adult perspective, with its purpose being benefit for the child and the family. Regulation of autonomy has dominance over support of autonomy which is evident in preschool teacher-child interactions and structured nurseries and preschools.