Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 594836

Žene s kojima se igramo - prikaz ženskih likova u video igrama te percepcija žena koje igraju video igre


Majnarić, Marta
Žene s kojima se igramo - prikaz ženskih likova u video igrama te percepcija žena koje igraju video igre, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 594836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Žene s kojima se igramo - prikaz ženskih likova u video igrama te percepcija žena koje igraju video igre

Autori
Majnarić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2012

Stranica
59

Mentor
Potkonjak, Sanja

Ključne riječi
video igre; rod; identitet; feminizam
(video games; gender; identity; feminism)

Sažetak
Video igre pripadaju kategoriji novih medija koje odlikuje interaktivnost koja ih odvaja u vlastitu skupinu. Putem video igara se komuniciraju mnoge poruke koje mogu biti pozitivne ili negativne, ali koje su bez obzira na svoju orijentaciju prvenstveno kulturne što ih čini zanimljivom temom proučavanja (napose pogodnom za antropološke analize). Pristup virtualnom identitetu zahtjeva osmišljavanje drugačijih metoda i osmišljavanje posebnih etnografskih bilježenja. U ovom ću se radu osvrnuti na definiranje bitnih pojmova za ovaj rad: gamer, identitet i rod ; metodologiju virtualnih prostora te neke istraživačke probleme. Literatura o video igrama implicira dva suprotna pravca mišljenja: afirmativni i negacijski. Autorica zauzima specifičnu trojnu ulogu bivajući istovremeno antropologinjom, strastvenom igračicom video igara te zaposlenicom u industriji koja iste proizvodi. Drugi dio rada, orijentiran je na igre kao kulturne tvorevine koje perpetuiraju nejednakosti (za ovaj rad prvenstveno rodne) kako u virtualnom svijetu tako i van njega. U virtualnom svijetu riječ je o rijetkom prikazu žena kao glavnih protagonistica zbog čega su u analizi korištene video igre Tomb Raider i Mass effect koje iz različitih aspekata promatraju ženstvenost. Žene su dugo vremena bile nevidljiva supkultura gamera, koja se u posljednjih desetak godina (zahvaljujući globalnom umrežavanju) sve aktivnije i glasnije bori za virtualni prostor jednakih rodnih mogućnosti no ta borba nailazi na otpor dijela muške gamerske populacije kao i zazora dijela ženske publike. Kroz ove se internetske polemike perpetuira model feminističke borbe za jednakost spolova kao i razdor koji nastaje između druge i treće generacije feministica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Majnarić, Marta
Žene s kojima se igramo - prikaz ženskih likova u video igrama te percepcija žena koje igraju video igre, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Majnarić, M. (2012) 'Žene s kojima se igramo - prikaz ženskih likova u video igrama te percepcija žena koje igraju video igre', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Majnari\'{c}, Marta}, year = {2012}, pages = {59}, keywords = {video igre, rod, identitet, feminizam}, title = {\v{Z}ene s kojima se igramo - prikaz \v{z}enskih likova u video igrama te percepcija \v{z}ena koje igraju video igre}, keyword = {video igre, rod, identitet, feminizam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Majnari\'{c}, Marta}, year = {2012}, pages = {59}, keywords = {video games, gender, identity, feminism}, title = {\v{Z}ene s kojima se igramo - prikaz \v{z}enskih likova u video igrama te percepcija \v{z}ena koje igraju video igre}, keyword = {video games, gender, identity, feminism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font