Pregled bibliografske jedinice broj: 594554
Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske
Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske // 14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Jukić, Ante (ur.).
Vukovar: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 123-123 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 594554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske
(Knowledge of younger school age children about preotected nature areas in Croatia)
Autori
Popović, Željko ; Vujinović, Suzana ; Užarević, Zvonimir ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka
/ Jukić, Ante - Vukovar : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 123-123
ISBN
978-953-6894-46-8
Skup
14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 13.09.2012. - 15.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zaštićena prirodna područja ; djeca mlađe školske dobi
(protected nature areas ; younger school age children)
Sažetak
Zaštićena područja doprinose očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti osobito rijetkih i ugroženih vrsta te njihovih staništa. U područjima pod raznim oblicima zaštite trajno su ograničene ili zabranjene ljudske djelatnosti koje bi ih mogle ugroziti, a u Republici Hrvatskoj je 447 lokaliteta pod nekom od zakonskih kategorija zaštite. U odgoju za okoliš polazi se od upoznavanja prirodnih znamenitosti kao dijela ukupne prirodne i kulturne baštine. Zato je cilj našeg istraživanja bio odgovoriti na pitanje koliko djeca mlađe školske dobi znaju o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj te koliko su svjesna važnosti zaštite prirode. Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 63 učenika četvrtih razreda u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Đakovu. Anketa je sadržavala 14 pitanja objektivnog tipa. 49% ispitane djece je posjetilo barem jedan nacionalni park u Republici Hrvatskoj. Svi učenici poznaju da su nacionalni parkovi najpotpuniji oblici zaštićenog prostora, a od parkova prirode najpoznatiji su im Lonjsko polje, Medvednica i Kopački rit. Na pitanje zašto ljudi štite prirodu učenici su odgovarali: zato da bude uredna i lijepa, da bi ljudi, biljke i životinje mogli živjeti, zato što žele sačuvati šume, da bi očuvali život te da bude čista i nezagađena. Ukupni rezultati istraživanja pokazuju da je znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj oskudno pa je zato potrebno provoditi što raznolikije izvanučioničke aktivnosti s djecom u prirodi te planski provoditi upoznavanje pojedinih zaštićenih prostora u Republici Hrvatskoj. Ove aktivnosti potrebno je provoditi na svim razinama obrazovanja, a za odgoj za okoliš i ukupni održivi razvoj, najvažnije su one koje se provode u rano školsko doba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek