Pregled bibliografske jedinice broj: 594360
Dijete i umjetničko djelo - Jackson Pollock u dječjem vrtiću
Dijete i umjetničko djelo - Jackson Pollock u dječjem vrtiću // Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011. / Antonija Balić Šimrak (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 111-118 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 594360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete i umjetničko djelo - Jackson Pollock u dječjem vrtiću
(Child and Work of Art - Jackson Pollock in Kindergarten)
Autori
Brajčić, Marija ; Kuščević, Dubravka ; Katić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011.
/ Antonija Balić Šimrak - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 111-118
ISBN
978-953-7210-44-1
Skup
Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Jackson Pollock; suvremena umjetnost; likovni odgoj; predškolsko dijete
(Jackson Pollock; modern art; art education; preschool child)
Sažetak
Uključivanje djece u umjetničke procese, uz istodobno ugrađivanje elemenata njihove vlastite kulture u obrazovanje, razvija u svakom pojedincu smisao za stvaralaštvo i inicijativu, bogatu imaginaciju, emocionalnu inteligenciju, sposobnost kritičkog mišljenja, smisao za samostalnost, te slobodu mišljenja i djelovanja. Odgoj za i kroz umjetnost također potiče kognitivni razvitak i pridonosi da ono što i kako učenici uče odgovara potrebama modernih društava u kojima žive. Ovo istraživanje potaknuto je idejom da se djeci predškolskog uzrasta predoči slikarstvo Jacksona Pollocka. Rezultati pokazuju da djeca dobro reagiraju i prihvaćaju takav način umjetničkog izražavanja, jer je imanentan i samom djetetu, te mu pruža mogućnost da izrazi svoje emocije putem likovnog jezika. Međutim djeci u vrtićima ili galerijama ne pokazujemo umjetnička djela kako bi ih precrtavali, već im ih predstavljamao kako bi u kontaktu s umjetnošću obogatili njihov estetski razvoj, razvili pozitivan stav prema umjetnosti istovremeno ih potičući na vlastiti likovni izričaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu