Pregled bibliografske jedinice broj: 594324
Informacija kao jezgreni dio procesa usvajanja i učenja jezika
Informacija kao jezgreni dio procesa usvajanja i učenja jezika // Education in the Modern European Environment / Šimović, V. ; Bežen, A. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 594324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacija kao jezgreni dio procesa usvajanja i učenja jezika
(Information as the core part of language learning and acquisition process)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Education in the Modern European Environment
/ Šimović, V. ; Bežen, A. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012
ISBN
978-953-7210-55-7
Skup
Education in the Modern European Environment - Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.09.2012. - 18.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prijenos informacija; komunikacijski proces; učenje hrvatskoga jezika; ranojezični diskurs
(information transfer; communication process; Croatian language learning; early language discourse)
Sažetak
Pojam informacije može se promatrati s različitih aspekata, od filozofskoga promišljanja, preko komunikacijskoga čina, do usko tehničkoga mjerenja količine informacija. No, bez obzira na različita polazišta, svaka je informacija inicijalno apstraktna struktura koja za uspješnu realizaciju mora ispuniti najmanje dva preduvjeta - jezički karakter i semantičku jednoznačnost. Aksiomatska je činjenica da je jezik osnovno sredstvo prijenosa informacija. U radu će se taj prijenos tretirati kao dio obrazovnoga procesa i proučavati dvojako: kao komunikacijski jezični fenomen i kao znanstvena jezikoslovna činjenica. U nastavi materinskoga jezika, informacijski se fenomen dodatno usložuje jer informacija, osim uobičajene priopćajne uloge (hrvatski jezik kao komunikacijsko sredstvo), postaje i izvor znanja (metalingvističko znanje), te model znanja (načini prenošenja informacija). Osim toga, u procesu učenja jezika, informacija se uvijek pojavljuje unutar sustava: izvor informacija (govornik) - primatelj informacija (slušatelj), pri čemu i odašiljatelj i primatelj generiraju informaciju uključući u nju individualne elemente, npr. kognitivne sposobnosti, jezično predznanje, iskustvo, emocije, dob. Stoga recepcija informacija u procesu jezičnoga usvajanja postaje promjenjiva kategorija što može izazvati različito razumijevanje sadržaja. Tako shvaćena, informacija u nastavi materinskoga jezika nužno postaje njezin jezgreni dio. Budući da se u sustavu informiranja, a nastavi proces to jest, kod pošljatelja i primatelja infomacije, redovito pojavljuju smetnje (buka u kanalu), koje mogu uzrokovati nerazumijevanje ili pogrešno razumijevanje poruke, važno je znati što, kada i kako učiti da bi transfereirane jezične informacije postale jezično znanje koje omogućuje produktivno korištenja hrvatskoga standardnoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)