Pregled bibliografske jedinice broj: 594020
Pravopisne teme u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika od 1990-ih do danas
Pravopisne teme u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika od 1990-ih do danas, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozoski fakultet, Z
CROSBI ID: 594020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravopisne teme u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika od 1990-ih do danas
(Spelling themes in primary school textbooks of Croatian language from the 1990s to the present)
Autori
Martinaga, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozoski fakultet
Mjesto
Z
Datum
30.08
Godina
2012
Stranica
400
Mentor
Petrović, Bernardina
Ključne riječi
osnovnoškolski udžbenici hrvatskoga jezika; pravopisi hrvatskoga jezika; metodološki i pedagoški aspekt; primarni i sekundarni sadržaj
(Croatian language primary school textbooks; Croatian language orthography; methodological and pedagogical aspect; primary and secondary content)
Sažetak
U ovome su se diplomskome radu istraživale pravopisne teme u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika od 1990-ih do danas. Rad se temelji na korpusu od 44 takva udžbenika. Analiziran je metodološki i pedagoški aspekt nastavnih jedinica koje obrađuju pravopisne teme. Prikazano je koje se pravopisne teme obrađuju kao primarni sadržaj u udžbenicima te koje su pravopisne teme najčešće sekundarni sadržaj u pojedinim nastavnim jedinicama. U radu su se uspoređivala pravila i primjeri koje navode analizirani udžbenici s pravilima i primjerima koji se nalaze u hrvatskim pravopisima iz istoga razdoblja. Usporedba je vršena sa sedam pravopisa izdanih od 1990. do 2005. godine. Na kraju je analizirana struktura nastavnih jedinica te njihov pedagoški aspekt (ilustracije, boje, primjerenost pravila, primjera i zadataka za učenike). Pravopisne teme u udžbenicima uspoređene su i s redoslijedom pravopisnih tema koji nalaže Nastavni plan i program za osnovnu školu. Utvrđeno je omogućuje li obrada pravopisnih tema u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika ostvarivanje onih obrazovnih postignuća koja nalaže navedeni program. Provedeno je i istraživanje na deset učiteljica razredne nastave kojim se doznalo koje su pravopisne teme učenicima nižih razreda osnovne škole najteže savladive, kako učiteljice procjenjuju metajezik udžbenika kojim se koriste u nastavi, oblikuju li vlastita pravila i primjere, služe li se i hrvatskim pravopisima u poučavanju i kakav stav imaju prema mehaničkom učenju definicija i pravila. Uz to se provjerilo i pravopisno znanje učiteljica razredne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija