Pregled bibliografske jedinice broj: 59398
Djeca i okoliš
Djeca i okoliš. Rijeka: Adamić, 1999 (prirucnik)
CROSBI ID: 59398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca i okoliš
(Children and the environment)
Autori
Uzelac, Vinka ; Starčević, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, znanstvena
Izdavač
Adamić
Grad
Rijeka
Godina
1999
Stranica
139
ISBN
593-6531-37-2
Ključne riječi
okoliš; odgajatelji; učitelji; djeca; učenici; odgoj za okoliš; ekološki projekti; ekološke aktivnosti
(environment; kindergarten teachers; teachers; children; pupils; environmental education; ecology project; ecological activities)
Sažetak
U našim smo teorijskim polazištima ekološke aktivnosti definirali kao sastavnicu odgoja i obrazovanja za okoliš i kao sastavnicu osjetljivosti i svijesti djece za okoliš. Naglasili smo da su ekološke aktivnosti istodobno i koncepcija i kriterij o poželjnim aktivnostima u sustavu ekoloških aktivnosti, ali naravno u određenom kontekstu s ostalim sastavnicama odgoja i obrazovanja za okoliš. Ovdje je osobito bitno utvrditi činjenicu da ekološke aktivnosti imaju veliku ulogu i funkciju regulacije ukupnog ekološkog ponašanja učenika. Smatrali smo da su radovi Lanne i Rossow te rad Harvey osobito zanimljivi za postavku temelja budućih ekoloških aktivnosti. Ti su autori više ili manje razradili klasifikaciju o ekološkim aktivnostima. Oni drže da se sve ekološke aktivnosti kreću oko pet-šest osnovnih skupina aktiviranja djece prema prirodi/okolišu, a da svaka skupina ima niz varijanti. Na istaknute smo varijante skupina nastojali našim ispitivanjem pribaviti odgovore. U empirijskom smo dijelu rada obradili posebnu pozornost na nekoliko razina ekoloških aktivnosti. To su: koncepcijska gledišta ekoloških aktivnosti u programima odgojno-obrazovnog rada te oblici osobnih učeničkih reagiranja prema dosadašnjim i potecijalnim ekološkim aktivnostima. Istraživanjem se pokušala ispitati učestalost i stupanj intenziteta iskustava i doživljaja prirode/okoliša u djece na početku polaska u prvi razred osnovne škole. Rezultati istraživanja najprije upućuju da se skala doživljaja prirode/okoliša sastoji od dva čimbenika: prvi se odnosi na radni i estetski segment iskustava i doživljaja, a drugi na igroliko-rekreacijsko-oprezni segment doživljaja prirode/okoliša. U daljnjoj analizi rezultati istraživanja pokazuju određene statistički značajne razlike rezultata među skupinama ispitanika (po mjestu boravka i spolu ispitanika) Rezultati istraživanja na uzorku učenika trećih i petih razreda ukazuju na više skupina dosadašnjih ekoloških iskustava i doživljaja, odnosno ekoloških aktivnosti, kao i interesa učenika za buduće ekološke aktivnosti. Analiza je varijance pokazala postojanje razlika u dosadašnjim interesima i ineresima za buduće ekološke aktivnosti s obzirom na nekoliko nezavisnih varijabli. Analiza upućuje na više činitelja odgoja djece/učenika za okoliš. To držimo značajnim za buduće planiranje ekoloških aktivnosti. Naravno, na predlođšku ovog istraživanja moguće je kritički pristupiti bilo kojoj suvremenoj ekološko-odgojno-obrazovnoj praksi osnovnih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski