Pregled bibliografske jedinice broj: 593591
Učiteljevi stilovi vođenja u osnovnoj školi
Učiteljevi stilovi vođenja u osnovnoj školi // 3. posebno usmjereni simpozij Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja : zbornik radova / Bouillet, D, ; Matijević, M. (ur.).
Zagreb, 2009. str. 601-612 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 593591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljevi stilovi vođenja u osnovnoj školi
(Leadership styles of teachers in elementary school)
Autori
Vlahek, Ivana ; Jurčec, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
3. posebno usmjereni simpozij Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja : zbornik radova
/ Bouillet, D, ; Matijević, M. - Zagreb, 2009, 601-612
Skup
3. posebno usmjereni simpozij Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja (3 ; 2009)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stilovi vođenja; menadžment; učitelji u osnovnoj školi; autokratski stil; demokratski stil; laissez-faire stil vođenja.
(leadership styles; management; elementary school teachers; autocratic style; democratic style; laissez-faire style)
Sažetak
U teoriji i praksi vođenja prisutni su brojni načini, odnosno stilovi vođenja, koji se kreću između dvije krajnosti. Jedna je krajnost potpuno autokratski stil vođenja, dok je druga krajnost potpuno demokratski stil vođenja. Ni jedan od ova dva načina vođenja nije superioran. Svaki odgovara određenoj situaciji, određenim uvjetima te svaki ima svoje dobre i slabe strane. Pošto je uočena važnost vođenja na djelotvornost osoblja u organizaciji počelo je sustavno istraživanje tog fenomena. Oblikovanje teorija na temelju istraživanja započelo je u profitabilnim organizacijama, prvenstveno vojsci i gospodarstvu. Kasnije se istraživanja šire na neprofitabilne organizacije pa tako i na obrazovanje. Jedna od tipičnih klasifikacija stilova vođenja polazi od načina korištenja autoriteta. Ona razlikuje autokratski, demokratski i laissez-faire stil vođenja. S obzirom na tu klasifikaciju rađeno je i istraživanje prikazano u ovom radu. Anketnim upitnikom obuhvaćeno je 200 učitelja razredne i predmetne nastave u osnovnoj školi. Podaci su obrađeni faktorskom analizom, t–testom i analizom varijance. Faktorska analiza potvrdila je tri faktora, dok je t-test pokazao da je autokratski stil prisutniji kod učitelja predmetne nastave, a demokratski i laissez-fair kod učitelja razredne nastave. S obzirom na staž, autokratski stil je izraženiji kod onih učitelja koji imaju manje od 10 godina staža nego kod onih s više od 20 godina staža. Istovremeno laissez-fair stil je izraženiji kod učitelja s više od 20 godina staža u nego kod mlađih kolega.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija