Pregled bibliografske jedinice broj: 593519
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca // XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries / Penezić, Zvjezdan i sur. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 76-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 593519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca
(The association of self-control and positive life outcomes for elementary school students)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Molnar, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries
/ Penezić, Zvjezdan i sur. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 76-76
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; učenici; učenice
(self-control; academic achievement; life satisfaction; students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važni segmenti života osnovnoškolaca uzeti su školski uspjeh i opće zadovoljstvo životom. Pokušalo se utvrditi kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola u našoj kulturi u uzorku osnovnoškolaca. Dosadašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i nekim pozitivnim životnim ishodima. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena je Kratka skala samokontrole (Tangney Baumeister i Boone, 2006), a za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama ispitano je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo životom. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole kod uspjeha učenika u višim razredima osnovne škole i kao i kod procjene njihovog zadovoljstva životom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)