Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 593519

Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca


Brajša-Žganec, Andreja; Molnar, Irena
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca // XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries / Penezić, Zvjezdan i sur. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 76-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 593519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca
(The association of self-control and positive life outcomes for elementary school students)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Molnar, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries / Penezić, Zvjezdan i sur. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 76-76

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
samokontrola; školski uspjeh; zadovoljstvo životom; učenici; učenice
(self-control; academic achievement; life satisfaction; students)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca te provjeriti postoje li razlike u samokontroli i zadovoljstvu životom s obzirom na dob i spol. Kao važni segmenti života osnovnoškolaca uzeti su školski uspjeh i opće zadovoljstvo životom. Pokušalo se utvrditi kakvu ulogu u zadovoljstvu životom igra samokontrola u našoj kulturi u uzorku osnovnoškolaca. Dosadašnja istraživanja utvrdila su kako samokontrola pridonosi boljem školskom uspjehu i nekim pozitivnim životnim ishodima. U istraživanju je sudjelovalo 238 učenika koji pohađaju 6, 7 i 8 razrede u tri različite osnovne škole. Za procjenu samokontrole korištena je Kratka skala samokontrole (Tangney Baumeister i Boone, 2006), a za procjenu zadovoljstva životom Kratka multidimenzionalna skala zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Kao dodatne mjere uzeti su dob, spol i školski uspjeh, mjereni Upitnikom o općim informacijama i sociodemografskim obilježjima. Rezultati su pokazali kako postoje spolne razlike u samokontroli te dobne razlike u zadovoljstvu životom. Djevojčice iskazuju višu razinu samokontrole, a učenici 7.razreda iskazuju najviše zadovoljstvo životom. Multiplim regresijskim analizama ispitano je kako spol, dob i samokontrola predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo životom. Utvrđeno je kako samokontrola i spol uspješno predviđaju školski uspjeh, a samokontrola i dob predviđaju zadovoljstvo životom. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost samokontrole kod uspjeha učenika u višim razredima osnovne škole i kao i kod procjene njihovog zadovoljstva životom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andreja Brajša-Žganec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brajša-Žganec, Andreja; Molnar, Irena
Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca // XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries / Penezić, Zvjezdan i sur. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 76-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Brajša-Žganec, A. & Molnar, I. (2012) Povezanost samokontrole i pozitivnih životnih ishoda kod osnovnoškolaca. U: Penezić, Z. (ur.)XVIII. Dani psihologije u Zadru/18th psychology days in Zadar ; Sažeci radova/paper summaries.
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Molnar, Irena}, editor = {Penezi\'{c}, Z.}, year = {2012}, pages = {76-76}, keywords = {samokontrola, \v{s}kolski uspjeh, zadovoljstvo \v{z}ivotom, u\v{c}enici, u\v{c}enice}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Povezanost samokontrole i pozitivnih \v{z}ivotnih ishoda kod osnovno\v{s}kolaca}, keyword = {samokontrola, \v{s}kolski uspjeh, zadovoljstvo \v{z}ivotom, u\v{c}enici, u\v{c}enice}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Molnar, Irena}, editor = {Penezi\'{c}, Z.}, year = {2012}, pages = {76-76}, keywords = {self-control, academic achievement, life satisfaction, students}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {The association of self-control and positive life outcomes for elementary school students}, keyword = {self-control, academic achievement, life satisfaction, students}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font