Pregled bibliografske jedinice broj: 593235
Načini utjecaja dječje književnosti i animiranog filma na oblikovanje stavova prema osobama s invaliditetom
Načini utjecaja dječje književnosti i animiranog filma na oblikovanje stavova prema osobama s invaliditetom // Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : tematski zbornik / Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2010. str. 333-341 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 593235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načini utjecaja dječje književnosti i animiranog filma na oblikovanje stavova prema osobama s invaliditetom
(Influence of children's literature and animated film on the formation of attitudes towards persons with disabilities)
Autori
Osmančević Katkić, Lejla ; Salaj, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : tematski zbornik
/ Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2010, 333-341
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
invaliditet ; stavovi ; inkluzivni mediji ;
(disability ; attitudes ; inclusive media)
Sažetak
Ovaj će se rad usmjeriti na prepoznavanje čimbenika koji izravno ili neizravno utječu na oblikovanje stavova djece i mladih, kao posebno osjetljive društvene skupine, prema osobama s invaliditetom. Kontekstualni utjecaji na stavove djece i mladih mogu biti posredovani njihovom percepcijom i interpretacijom o tome koje i kakve socijalne norme reguliraju međugrupne odnose i ponašanja u zajednici u kojoj žive (Ojala i Nesdale, 2004., prema Biruški i Ajduković, 2008). Pregledom istraživanja uočeno je da djeca oblikuju stavove prema osobama s invaliditetom već od četvrte, odnosno pete godine života (Gerber, 1977. ; Jones i Sisk, 1970. ; Favazza i Odom, 1997.) te da su ti stavovi najčešće negativni i odbijajući (Yuker, 1988). Stoga ovaj rad, s aspekta studija invaliditeta, proučava dva medija (priču i animirani film) kao dječji referentni okvir za oblikovanje stavova prema osobama s invaliditetom. Priča je izabrana kao medij s kojim se djeca susreću od najranijih dana, a animirani film kao medij današnjice koji ima značajnu ulogu pri posredovanju društveno poželjnih modela življenja/ponašanja. Književnost i film važni su nosioci predrasuda i diskriminatornog jezika i percepcije osoba s invaliditetom jer se takav jezik i slike ugrađujući u dječju svakodnevnicu standardiziraju dodatno pojačavajući sterotipe. Znanstvena praksa pokazuje da se stavovi djece i mladih prema osobama s invaliditetom mogu mijenjati i kroz neizravno iskustvo te je svrha ovoga rada u pružanju smjernica za stvaranje inkluzivne književnosti i animiranih filmova jer su ti mediji upravo zaštitini čimbenici/faktori za razvojni put djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb