Pregled bibliografske jedinice broj: 593226
Vanjsko vrednovanje i razvoj inkluzivnih škola
Vanjsko vrednovanje i razvoj inkluzivnih škola // Special education and rehabilitation - science and/or practice / Potić, Srećko ; Šćepanović, Marinela (ur.).
Novi Sad: Društvo defektologa Vojvodine, 2010. str. 102-103 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 593226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje i razvoj inkluzivnih škola
(External evaluation and development of inclusive schools)
Autori
Horvatić, Sanja ; Dragojević, Davorka ; Stančić, Zrinjka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Special education and rehabilitation - science and/or practice
/ Potić, Srećko ; Šćepanović, Marinela - Novi Sad : Društvo defektologa Vojvodine, 2010, 102-103
ISBN
978-86-913605-2-8
Skup
Prva međunarodna konferencija "Specijalna edukacija i rehabilitacija - nauka i/ili praksa"
Mjesto i datum
Sombor, Srbija, 22.10.2010. - 24.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; učenici s teškoćama; postignuća; ocjenjivanje
(external evaluation; children with difficulties; grading; validation)
Sažetak
Vanjsko vrjednovanje obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj usmjereno je praćenju ostvarivanja postavljenih standarda te unapređivanju kvalitete rada škola. Provodi ga Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja koji je proveo Projekt vanjskog vrjednovanja obrazovnih postignuća učenika 4. i 8. razreda osnovnih škola kojim su bili obuhvaćeni svi učenici te generacije u cijeloj zemlji. S ciljevima omogućavanja svakom učeniku da svoja obrazovna postignuća pokaže u potpunosti ravnopravno kao i ostali učenici te dobivanja informacije kojom će se utjecati na unaprjeđivanje odgojno-obrazovnoga rada u provedenom projektu sudjelovalo je i 94% učenika s teškoćama četvrtih te 96% učenika s teškoćama osmih razreda. S obzirom na metodologiju i obuhvat učenika sličan projekt ne nalazimo niti u zemljama s dugom tradicijom vanjskog vrednovanja. Prilagodba ispitne tehnologije odnosila se na prilagodbu ispitnoga postupka i ispitnih materijala u smislu grafičke i/ili sadržajne prilagodbe. Rezultati su analizirani u dvije skupine u odnosu na sadržaj ispita: sadržajno isti ispit kao za učenike bez teškoća i sadržajno prilagođeni ispit. Metrijska analiza ispita dokazala je da su provedeni prilagođeni ispiti pouzdana, valjana i diskriminativna mjera znanja učenika s teškoćama. Najuočljivija diskrepancija pokazala se u vrlo niskim korelacijama između rezultata na ovim ispitima i školskih ocjena iz odgovarajućih predmeta. Potrebno je intenzivirati rad na poboljšanju kvalitete praćenja i vrjednovanja te na taj način stvarati istinski inkluzivne uvjete. Učiteljevo ocjenjivanje treba biti holističko/ekološko, uvažavati sve aspekte učenja i biti podrška učenju. Jasne informacije o postignućima učenika dobivene vanjskim vrednovanjem učiteljima omogućavaju planiranje budućeg nastavnog procesa i poboljšanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada s učenicima s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Odlukom Naučnog i Organizacionog odbora Konferencije na zajedničkoj sednici odbora od 24.10.2010. godine u Somboru, a na osnovu mišljenja Komisije za vrednovanje - poster prezentacija pod nazivom „Vanjsko vrednovanje i razvoj inkluzivnih škola“ proglašena je najboljom poster prezentacijom Prve međunarodne konferencije „Specijalna edukacija i rehabilitacija – nauka i / ili praksa“.