Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 593098

Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku


Korljan, Josipa; Buljubašić, Eni
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku // Croatian studies review, 7 (2011), 7; 361-375 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)


CROSBI ID: 593098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku
(Literature and New Technologies: An Approach to Teaching Croatian as L2)

Autori
Korljan, Josipa ; Buljubašić, Eni

Izvornik
Croatian studies review (1440-0448) 7 (2011), 7; 361-375

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; književnost; mrežna nastava; edukacijski softver Blackboard
(Croatian as second and foreign language; literature; e-learning; Blackboard education software)

Sažetak
U ovom radu autorice proučavaju ulogu književnosti u učenju hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika, s posebnim osvrtom na praktičnu primjenu kroz sustav elektronskoga obrazovanja Blackboard te obrazlažu stav kako učenje književnosti i kulture (hrvatskog) jezika može potaknuti na početno/daljnje učenje hrvatskog jezika. U prvom dijelu članka problematici se pristupa s teorijskog aspekta. Obrazlaže se uloga hrvatske književnosti i kulture unutar poučavanja hrvatskoga kao J2 te analiziraju odabrani načini približavanja istih stranim studentima u nastavi općenito, a posebno u mrežnoj nastavi. Preispituje se metodologija s obzirom na uporabu edukacijskog softvera. Pokazuje se kako se književnost može poučavati na principima društveno konstruktivističke pedagogije, a sve u cilju usvajanja stranoga jezika, njegove književnosti i kulture. U drugom se dijelu prikazuje struktura kolegija Uvod u hrvatsku književnost i kulturu za strane studente kao primjer učenja hrvatskoga jezika i kulture kroz književnost implementiranog u edukacijski softver Blackboard i poteškoće s kojima su se autori susretali pri njegovoj izradi. Izrada je slijedila principe instrukcijskog dizajna i motivacijskog modela. Objašnjava se problematika uloge književnosti u poučavanju jezika u potpunoj mrežnoj nastavi a dani su i primjeri mogućnosti njezine implementacije unutar nastave hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za englesko govorno područje. Autorice su mišljenja da se paradigma nastave 21. stoljeća promijenila, pogotovo kada je riječ o nekom jeziku iz skupine malih jezika, kao što je hrvatski, te je potrebno u nastavu uključiti ne samo nove i atraktivne sadržaje već i nove tehnologije te poučavanju pristupiti interdisciplinarno, što ovim radom nastoje dokazati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Korljan, Josipa; Buljubašić, Eni
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku // Croatian studies review, 7 (2011), 7; 361-375 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)
Korljan, J. & Buljubašić, E. (2011) Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku. Croatian studies review, 7 (7), 361-375.
@article{article, author = {Korljan, Josipa and Buljuba\v{s}i\'{c}, Eni}, year = {2011}, pages = {361-375}, keywords = {hrvatski kao drugi i strani jezik, knji\v{z}evnost, mre\v{z}na nastava, edukacijski softver Blackboard}, journal = {Croatian studies review}, volume = {7}, number = {7}, issn = {1440-0448}, title = {Knji\v{z}evnost i nove tehnologije: pristup pou\v{c}avanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku}, keyword = {hrvatski kao drugi i strani jezik, knji\v{z}evnost, mre\v{z}na nastava, edukacijski softver Blackboard} }
@article{article, author = {Korljan, Josipa and Buljuba\v{s}i\'{c}, Eni}, year = {2011}, pages = {361-375}, keywords = {Croatian as second and foreign language, literature, e-learning, Blackboard education software}, journal = {Croatian studies review}, volume = {7}, number = {7}, issn = {1440-0448}, title = {Literature and New Technologies: An Approach to Teaching Croatian as L2}, keyword = {Croatian as second and foreign language, literature, e-learning, Blackboard education software} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font