Pregled bibliografske jedinice broj: 593098
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku // Croatian studies review, 7 (2011), 7; 361-375 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)
CROSBI ID: 593098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književnost i nove tehnologije: pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku
(Literature and New Technologies: An Approach to Teaching Croatian as L2)
Autori
Korljan, Josipa ; Buljubašić, Eni
Izvornik
Croatian studies review (1440-0448) 7
(2011), 7;
361-375
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; književnost; mrežna nastava; edukacijski softver Blackboard
(Croatian as second and foreign language; literature; e-learning; Blackboard education software)
Sažetak
U ovom radu autorice proučavaju ulogu književnosti u učenju hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika, s posebnim osvrtom na praktičnu primjenu kroz sustav elektronskoga obrazovanja Blackboard te obrazlažu stav kako učenje književnosti i kulture (hrvatskog) jezika može potaknuti na početno/daljnje učenje hrvatskog jezika. U prvom dijelu članka problematici se pristupa s teorijskog aspekta. Obrazlaže se uloga hrvatske književnosti i kulture unutar poučavanja hrvatskoga kao J2 te analiziraju odabrani načini približavanja istih stranim studentima u nastavi općenito, a posebno u mrežnoj nastavi. Preispituje se metodologija s obzirom na uporabu edukacijskog softvera. Pokazuje se kako se književnost može poučavati na principima društveno konstruktivističke pedagogije, a sve u cilju usvajanja stranoga jezika, njegove književnosti i kulture. U drugom se dijelu prikazuje struktura kolegija Uvod u hrvatsku književnost i kulturu za strane studente kao primjer učenja hrvatskoga jezika i kulture kroz književnost implementiranog u edukacijski softver Blackboard i poteškoće s kojima su se autori susretali pri njegovoj izradi. Izrada je slijedila principe instrukcijskog dizajna i motivacijskog modela. Objašnjava se problematika uloge književnosti u poučavanju jezika u potpunoj mrežnoj nastavi a dani su i primjeri mogućnosti njezine implementacije unutar nastave hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za englesko govorno područje. Autorice su mišljenja da se paradigma nastave 21. stoljeća promijenila, pogotovo kada je riječ o nekom jeziku iz skupine malih jezika, kao što je hrvatski, te je potrebno u nastavu uključiti ne samo nove i atraktivne sadržaje već i nove tehnologije te poučavanju pristupiti interdisciplinarno, što ovim radom nastoje dokazati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu