Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 593040

Poticanje kreativnosti u nastavi informatike


Zuliani, Đeni; Matić, Martina; Keteleš Vedrana
Poticanje kreativnosti u nastavi informatike // Didaktički izazovi/ Didactic challenges. Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference / Anđelka Peko (ur.).
Slavonski Brod, Hrvatska, 2012. str. 108-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 593040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje kreativnosti u nastavi informatike
(Encouraging creativity when teaching computer science)

Autori
Zuliani, Đeni ; Matić, Martina ; Keteleš Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi/ Didactic challenges. Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference / Anđelka Peko - , 2012, 108-109

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Didaktički izazovi. Međunarodna znanstvena konferencija

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kreativnost; Informatika; Računala; Škola; Informatički programi
(creativity; computer science; computers; computer software)

Sažetak
U današnje vrijeme koristimo različite vrste tehnologija u svakodnevnom životu i radu. Jedno od najvažnijih i najčešće korištenih tehnoloških izuma jest računalo. Ono ima veliku važnost u obrazovanju jer njegovo pravilno korištenje utječe na kvalitetu obrazovanja, odnosno učenja i poučavanja i samim time omogućava bolje ishode učenja. Na taj način djeca imaju novi pristup području kreativnosti. Kada govorimo o kreativnosti tada mislimo na misaone procese kojima pojedinac na orginalan način dolazi do rješenja, ideja, teorija ili proizvoda. Kreativnost se kod pojedinaca razlikuje u njezinom omjeru. Smatra se da je kreativnost vještina koja se vježba i razvija kao i svaka druga vještina, te iz tog razloga veliku ulogu u njezinom razvoju ima sam nastavnik. Kada u nastavi stavimo u odnos kreativnost i informatiku, točnije računalo, dobijamo novi pristup učenju, odnosno novi način razvijanja kreativnosti. Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi da li se korištenjem računala u nastavi informatike razvija dječja kreativnost pri čemu u tom procesu ključnu ulogu ima kreativnost nastavnika. Dva su osnovna aspekta kojim se može definirati kreativnost nastavnika. Prvi se odnosi na samu kreativnost nastavnika, dok drugi aspekt predstavlja način na koji tu kreativnost nastavnik dalje prosljeđuje na učenike. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Istarske županije, a ispitanici su nastavnici informatike. U svrhu ovog istraživanja izrađen je upitnik koji obuhvaća tvrdnje za samoprocjenu nastavnika o vlastitoj kreativnosti, načinu na koji je prosljeđuje na učenike te procjenu korištenja informatičkih programa u svrhu razvoja kreativnosti kod učenika. Kreativnost je vještina koja se može poticati i razvijati na različite načine uz pomoć mnogobrojnih didaktičkih pomagala. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da je jedan od tih načina upravo i korištenje računala. Na taj način učenik ima priliku širiti svoje znanje na nove i kreativnije načine. Dakle, suvremene strategije, pod kojima u ovome radu mislimo na računalo, omogućuju učenicima slobodniju organizaciju i pristup učenju. Pokazalo se da važnu ulogu u razvoju kreativnosti ima nastavnik odnosno njegov pristup u poučavanju kojim potiče učenike na kreativne i originalne ideje i rješenja. Zaključno možemo reći da je korištenje računala u nastavi zanimljiv pristup u učenju koji omogućava učenicima stvaranje novih ideja i rješenja što potiče njihovu kreativnost. Osim naglaska na važnost nastavničkih aspekata kreativnosti, dobiveni rezultati upućuju na ideju da bi se korištenjem računala u drugim nastavnim predmetima, stvaranjem korelacija i povezivanjem informatike i ostalih predmeta omogućilo učenicima smisleno povezivanje gradiva, produbljivanje stečenog znanja u obliku teorije i prakse, čime bi se osim kreativnosti poticala motivacija, ali i druga umijeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Đeni Zuliani Blašković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zuliani, Đeni; Matić, Martina; Keteleš Vedrana
Poticanje kreativnosti u nastavi informatike // Didaktički izazovi/ Didactic challenges. Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference / Anđelka Peko (ur.).
Slavonski Brod, Hrvatska, 2012. str. 108-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Zuliani, Đ., Matić, M. & Keteleš Vedrana (2012) Poticanje kreativnosti u nastavi informatike. U: Anđelka Peko (ur.)Didaktički izazovi/ Didactic challenges. Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference.
@article{article, author = {Zuliani, \DJeni and Mati\'{c}, Martina}, year = {2012}, pages = {108-109}, keywords = {Kreativnost, Informatika, Ra\v{c}unala, \v{S}kola, Informati\v{c}ki programi}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Poticanje kreativnosti u nastavi informatike}, keyword = {Kreativnost, Informatika, Ra\v{c}unala, \v{S}kola, Informati\v{c}ki programi}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zuliani, \DJeni and Mati\'{c}, Martina}, year = {2012}, pages = {108-109}, keywords = {creativity, computer science, computers, computer software}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Encouraging creativity when teaching computer science}, keyword = {creativity, computer science, computers, computer software}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font