Pregled bibliografske jedinice broj: 592982
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi // Metodički obzori, 7(1) (2011), 14; 649-663 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 592982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi
(Socialization of children with mental retardation in preschool institution)
Autori
Zuliani, Đeni ; Juričić, Ivana
Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) 7(1)
(2011), 14;
649-663
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Socijalizacija; Adaptivne sposobnosti; djeca s mentalnom retardacijom; Program rada
(socialization; daily living skills; children with mental retardation; curriculum)
Sažetak
Potaknute idejom o važnosti procesa socijalizacije u cjelokupnom razvoju djece s mentalnom retardacijom cilj je ovog rada ispitati na koji način djeca sa različitim stupnjevima mentalne retardacije razvijaju svoje socijalne vještine i adaptivne sposobnosti u sklopu dobro strukturiranog programa rada. Opservacija, provedena u odgojnoj skupini djece predškolske dobi, uključuje ukupno 4 djece, po jedno dijete s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom i dvoje djece s teškom mentalnom retardacijom. Program rada u koji su djeca uključena obuhvaca niz aktivnosti koje potiču adapativne funkcije (hranjenje, oblačenje i održavanje higijene) i aktivnosti koje poticu socijalizaciju djece (slobodna igra, aktivnosti „ja i slika“, i „djeca – prijatelji prometa“ te slavljenje rođendana. Rezultati opservacije ukazuju da će ponašanje, socijalne vještine, sudjelovanje u aktivnostima i njihovo razumijevanje, samostalnost te načini reagiranja i komuniciranja djece ovisiti o stupnju mentalne retardacije. Medutim, usporedba djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom ne pokazuje razlike u njihovim adaptivnim sposobnostima, odabiru igre i načinu sudjelovanja. Uočavaju se razlike u složenijim aktivnostima te u načinu reagiranja i komuniciranja. Ovi rezultati naglašavaju važnost dobro strukturiranog, dugotrajnog programa koji uključuje razvoj adaptivnih sposobnosti i socijalizacije kako bi djeca s mentalnom retardacijom predškolske dobi razvili potrebnu samostalnost i socijalne vještine u cilju kasnije integracije u redovne osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija