Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 592982

Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi


Zuliani, Đeni; Juričić, Ivana
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi // Metodički obzori, 7(1) (2011), 14; 649-663 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 592982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi
(Socialization of children with mental retardation in preschool institution)

Autori
Zuliani, Đeni ; Juričić, Ivana

Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) 7(1) (2011), 14; 649-663

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Socijalizacija; Adaptivne sposobnosti; djeca s mentalnom retardacijom; Program rada
(socialization; daily living skills; children with mental retardation; curriculum)

Sažetak
Potaknute idejom o važnosti procesa socijalizacije u cjelokupnom razvoju djece s mentalnom retardacijom cilj je ovog rada ispitati na koji način djeca sa različitim stupnjevima mentalne retardacije razvijaju svoje socijalne vještine i adaptivne sposobnosti u sklopu dobro strukturiranog programa rada. Opservacija, provedena u odgojnoj skupini djece predškolske dobi, uključuje ukupno 4 djece, po jedno dijete s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom i dvoje djece s teškom mentalnom retardacijom. Program rada u koji su djeca uključena obuhvaca niz aktivnosti koje potiču adapativne funkcije (hranjenje, oblačenje i održavanje higijene) i aktivnosti koje poticu socijalizaciju djece (slobodna igra, aktivnosti „ja i slika“, i „djeca – prijatelji prometa“ te slavljenje rođendana. Rezultati opservacije ukazuju da će ponašanje, socijalne vještine, sudjelovanje u aktivnostima i njihovo razumijevanje, samostalnost te načini reagiranja i komuniciranja djece ovisiti o stupnju mentalne retardacije. Medutim, usporedba djece s lakom i umjerenom mentalnom retardacijom ne pokazuje razlike u njihovim adaptivnim sposobnostima, odabiru igre i načinu sudjelovanja. Uočavaju se razlike u složenijim aktivnostima te u načinu reagiranja i komuniciranja. Ovi rezultati naglašavaju važnost dobro strukturiranog, dugotrajnog programa koji uključuje razvoj adaptivnih sposobnosti i socijalizacije kako bi djeca s mentalnom retardacijom predškolske dobi razvili potrebnu samostalnost i socijalne vještine u cilju kasnije integracije u redovne osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Đeni Zuliani Blašković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zuliani, Đeni; Juričić, Ivana
Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi // Metodički obzori, 7(1) (2011), 14; 649-663 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Zuliani, Đ. & Juričić, I. (2011) Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u predškolskoj ustanovi. Metodički obzori, 7(1) (14), 649-663.
@article{article, author = {Zuliani, \DJeni and Juri\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2011}, pages = {649-663}, keywords = {Socijalizacija, Adaptivne sposobnosti, djeca s mentalnom retardacijom, Program rada}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori}, volume = {7(1)}, number = {14}, issn = {1846-1484}, title = {Socijalizacija djeteta s mentalnom retardacijom u pred\v{s}kolskoj ustanovi}, keyword = {Socijalizacija, Adaptivne sposobnosti, djeca s mentalnom retardacijom, Program rada} }
@article{article, author = {Zuliani, \DJeni and Juri\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2011}, pages = {649-663}, keywords = {socialization, daily living skills, children with mental retardation, curriculum}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori}, volume = {7(1)}, number = {14}, issn = {1846-1484}, title = {Socialization of children with mental retardation in preschool institution}, keyword = {socialization, daily living skills, children with mental retardation, curriculum} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font